Necromunda: Underhive Wars - powstaje turowa gra RPG
Na licencji bitewniaka.
Necromunda to jedna z ciekawszych licencji w przepastnych archiwach Games Workshop, ale bitewniak o wojnie gangów dotychczas nie doczekał się wartej uwagi gry wideo - do teraz.
Studio Rogue Factor zapowiedziało właśnie, że we współpracy z firmą wydawniczą Focus Home Interactive przygotowuje adaptację, zatytułowaną Necromunda: Underhive Wars.
Mamy to czynienia z taktyczną, turową grą RPG. Zgodnie z założeniami materiału źródłowego, wojujące gangi wojowników rywalizują o kontrolę nad tytułowym Underhive, czyli wielkim obszarem zrujnowanych fabryk, złomu i zapomnianych technologii.
„Anarchia, przemoc, zdrada i śmierć rządzą tym piekielnym miejscem, dawno opuszczonym przez jakiekolwiek resztki cywilizacji” - czytamy w opisie w informacji prasowej.
Warto zauważyć, że studio Rogue Factor odpowiadało ostatnio za inną adaptację bitewniaka Games Workshop, czyli za Mordheim: City of the Damned. Artur chwalił pracę deweloperów w naszej recenzji.
„Po udanej premierze na PC i konsolach, a także po zebraniu wielu doświadczeń i lekcji, przed nami dalsza droga do dominacji gatunku taktycznych RPG, czyli Necromunda: Underhive Wars” - zapewnia Yves Bordeleau, menedżer studia.
To obecnie wszystkie szczegóły. Platformy docelowe to PC i nieokreślone konsole, zapewne PS4 i Xbox One.
Nieco detali może zaoferować sama Necromunda. Bitewniak wydany po raz pierwszy w połowie lat 90. stawia na małe figurki (28 mm), starcia na mniejszą skalę (około dziesięciu modeli), a także trójwymiarowe pola bitew, z piętrami budynków czy mostami.
Jednostki reprezentują kilka frakcji, różniących się kodem genetycznym. To głównie ludzie, ale inspirowani przeróżnymi innymi rasami z uniwersum Warhammera.