Need for Speed Heat - analiza i porównanie wersji konsolowych od Digital Foundry
Produkcję wyróżniają etapy nocne.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry opublikowali materiał, w którym poddali analizie konsolowe wydania Need for Speed Heat i porównali ze sobą poszczególne edycje gry.
Na wszystkich testowanych urządzeniach - a więc również PS4 Pro i Xbox One X - produkcja działa w maksymalnie 30 klatkach na sekundę. Dziennikarze nie zanotowali jednak żadnych istotnych spadków płynności.
Na każdej konsoli deweloperzy zastosowali tak zwane szachownicowe skalowanie rozdzielczości. Na mocniejszych modelach platform Sony i Microsoftu obraz wyświetlany jest w dynamicznym 4K, ale na pierwszej rozmiar zniża się do 1700p, a na drugiej do 1900p.
Natomiast bazowe wersje PlayStation 4 i Xbox One pozwalają na zabawę w dynamicznym 1080p. Podczas zabawy na maszynie japońskiego producenta nie dochodzi do spadków, ale na sprzęcie koncernu z Redmond już tak - do 900p.
Zobacz: Need for Speed Heat - poradnik i najlepsze porady
Digital Foundry przyjrzało się też warstwie graficznej Need for Speed Heat, które używa znanego z Battlefield 5 silnika Frostbite. Dziennikarze podkreślają, że nocna rozgrywka prezentuje się szczególnie dobrze, głównie dzięki oświetleniu i funkcji HDR.
Dzienne zmagania wyglądają pod względem wizualnym gorzej, co jest spowodowane przede wszystkim faktem, że za dnia sztuczne światło nie odgrywa tak istotnej roli. Autorzy analizy zwracają także uwagę na niską jakość SSR, czyli odbić w przestrzeni ekranu.
Need for Speed Heat dostępne jest na PC, PS4 i Xbox One.
Następnie: Death Stranding mocniej krytykują Amerykanie, ponieważ to nie strzelanka - uważa Hideo Kojima