Skip to main content

Need for Speed Heat - turbo: moc, rodzaje, różnice

Jakie wybrać?

Tuning mechaniczny w Need for Speed Heat jest prosty i zrozumiałym, ale aspekt elementu turbo - części silnika - może wydawać się niejasny. Dlatego też śpieszymy z pomocą.

Turbo to część, w przypadku której ważniejszy jest słowny opis, a nie wskaźniki statystyk po prawej stronie ekranu. Opis wyjaśnia bowiem, jak będzie zachowywał się silnik w różnych sytuacjach.

Podstawowy model turbo to model wolnossący. Charakteryzuje się brakiem specjalnych cech - po prostu płynnie dostarcza moc w każdej sytuacji. Inne modele, które możemy dokupić i zamontować w garażu, są już bardziej skomplikowane.

Turbodoładowanie. To rodzaj turbo, który zapewnia najlepszy dopływ mocy przy dużych prędkościach. Nie zapewni jednak lepszego przyspieszenia zanim się rozpędzimy.
Podwójne turbo. Dobre do wyścigów z krótkimi prostymi odcinkami. Zapewnia bowiem dobry przypływ mocy przy niskich prędkościach, ale sprawuje się gorzej przy najszybszej jeździe.
Turbosprężarka Rootsa. Lepsza wersja podwójnego turbo, choć jeszcze mniej wydajna przy najwyższych prędkościach. Doładowanie przy mniejszych prędkościach jest natychmiastowe.
Turbosprężarka odśrodkowa. Odwrotność turbosprężarki Rootsa - zapewnia błyskawiczne, odczuwalne doładowanie kiedy przyspieszamy przy dużej prędkości, ale sprawuje się gorzej przy niskich. Idealne do dalekodystansowych sprintów z długimi, prostymi odcinkami.

Jak wynika z opisów, wybór zależy więc od aktywności, jakie chcemy wykonywać. Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest posiadanie 2-3 aut z różnymi rodzajami turbo.

Następnie: Need for Speed Heat - zniszczenia, stan auta, jak naprawić samochód

Spis treści: Need for Speed Heat - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Need for Speed Heat - profil auta: wyścig, asfalt, drift i teren

Zobacz także