Need for Speed Payback - premiera i najważniejsze informacje
Wszystko, co warto wiedzieć.
Need for Speed: Payback to już 23 odsłona popularnej serii cyklu od EA. Za prace nad grą ponownie odpowiada studio Ghost Games, które w 2015 roku stworzyło Need for speed - bez podtytułu - oraz odsłonę Rivals.
Payback nie rewolucjonizuje zasad rządzących od jakiegoś czasu serią, a więc głównym elementem gry będzie otwarty świat. Twórcy chcą też mocno postawić na wątek fabularny niczym z filmu sensacyjnego w stylu „Szybkich i wściekłych”. Pojawia się też parę interesujących nowości - na przykład offroad.
- Premiera: 10 listopada 2017
- Wczesny dostęp z edycją Deluxe: 8 listopada
- Wersja językowa: polska
- Producent: Machine Games
- Wydawca: Electronic Arts
Data premiery i dostępne edycje
Need for Speed: Payback debiutuje w Polsce i na całym świecie tego samego dnia - 10 listopada 2017 roku. Nabywcy edycji Deluxe mogą grać od 8 listopada. Gra trafi na konsole Xbox One i PlayStation 4, a także na komputery.
Najnowszą część serii można już zamówić w ofercie przedpremierowej. Jak często w przypadku produkcji od EA, mamy do czynienia tylko z dwoma rodzajami dostępnych edycji.
Wydanie standardowe. Zawiera tylko grę. Przy zamówieniu przed premierą otrzymamy też dodatkowe neony i efekty dymu do customizacji, a także pięć aut odblokowanych od razu, czyli Nissana 350Z 2008, Chevroleta Camaro SS 1967, Dodge'a Chargera R/T 1969, Forda F-150 Raptora 2016, Volkswagena Golfa GTI Clubsport 2016. Cena: ok. 200 zł.
Wydanie cyfrowe Deluxe. Zawiera grę i bonus przedpremierowy, a także premię do zdobywanej reputacji, zniżki na zakupy w grze, pakiet misji fabularnych, a także trzydniowy wczesny dostęp do gry. Cena: 300 zł na PC i 350 zł na konsolach.
Wymagania sprzętowe PC
Deweloperzy ujawnili już rekomendowane konfiguracje dla posiadaczy komputerów. Minimalne wymagania sprzętowe Need for Speed Payback:
- System operacyjny: Windows 7 (64-bit)
- Procesor: Intel i3 6300 @ 3,8 GHz lub AMD FX 8150 @ 3,6 GHz; z 4 rdzeniami
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 750 Ti, AMD Radeon HD 7850; DX11 i 2 GB pamięci
- Pamięć RAM: 6 GB
- Miejsce na HDD: 30 GB
Zalecane wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Procesor: Intel i5 4690K @ 3,5 GHz lub AMD FX 8350 @ 4,0 GHz; z 4 rdzeniami
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060, AMD Radeon RX 480; DX11 i 4 GB pamięci
- Pamięć RAM: 8 GB
- Miejsce na HDD: 30 GB
Poinformowano, że komputer spełniający minimalne wymagania sprzętowe nada się do zabawy w rozdzielczości 720p, 30 klatkach na sekundę i niskich ustawieniach graficznych. Rekomendowana konfiguracja powinna pozwolić już na rozgrywkę w pełnym 1080p60, przy wysokich opcjach.
Świat i fabuła
Need for Speed: Payback zabiera graczy do fikcyjnego miasta Fortune Valley (oraz w jego okolice), wzorowanego na amerykańskim Las Vegas. Otwarty świat będzie dostępny od początku przygody.
W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony, ścigać będziemy się nie tylko po zmroku i do świtu, ale otrzymamy różne pory dnia i nocy. Na ulicach spotkamy oczywiście pojazdy cywilne.
Historia skupi się na trójce bohaterów - to Tyler Morgan, Mac oraz Jess. Kierowcy walczą z niebezpiecznym Kartelem, który w praktyce rządzi miastem i ma na swoich usługach sporo sił policyjnych.
„Morgan to były uczestnik ulicznych wyścigów, który został oszukany i zmuszony do ucieczki. Po powrocie musi odbudować swoją ekipę, wygrać karkołomny wyścig i położyć kres rządom Familii, kartelu, który trzyma w garści kasyna, przestępców i gliniarzy w całym mieście”.
Rozgrywka i samochody
Najważniejszą nowością związaną z rozgrywką w Need for Speed: Payback jest możliwość wyjeżdżania poza drogi i jazdę w terenie. Pojawią się więc auta przystosowane do wyścigów po bezdrożach.
Samochody podzielono na kilka klas:
- Wyścig - najlepiej wyważone i uniwersalne, dobre na start.
- Teren - idealne na piach, ziemię i sypkie nawierzchnie.
- Drag - najlepsze do wyścigów w linii prostej.
- Drift - stworzone do driftowania, jak sugeruje nazwa.
- Ucieczka - doskonałe do ucieczek przed policją, przystosowane między innymi do miękkiego lądowania po wyskokach.
Nowością w serii będzie także szukanie i restaurowanie wraków, które znajdziemy w różnych punktach mapy. Stopniowe rozbudowywanie takiego znaleziska poskutkuje ostatecznie dostępnością w sprzedaży fabrycznej wersji takiego samego modelu.
Dopracowanie wraku i stworzenie z niego najlepszej wersji auta będzie niemożliwe bez odnalezienie ukrytej w rejonie miasta, specjalnej części - wyjątkowej dla każdego wraku.
Oczywiście nie zabraknie też customizacji. Twórcy stawiają duży nacisk na rozbudowany tuning wizualny oraz mechaniczny. Modyfikacje nie tylko poprawią osiągi naszego wozu, ale też pozwolą zmienić jego klasę.
Wreszcie, nowy NFS to także powrót do większego znaczenia policji. W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony cyklu, ucieczki przed stróżami prawa będą wymagające, a na naszej drodze spotkamy wiele różnych rodzajów jednostek policyjnych - od zwykłych radiowozów, przez super-auta po ciężarówki i śmigłowce.
Twórcy stawiają też na widowiskowość. Każdej kraksie wozu przeciwnika - przynajmniej w misjach głównego wątku fabularnego - będzie towarzyszyć efektowne spowolnienie czasu, niczym w serii Burnout.