Need for Speed Rivals zmierza na Xbox One, PS4 i platformy obecnej generacji
Debiut pełnego weteranów studia Ghost.
Need for Speed Rivals, debiutancka gra studia Ghost z Göteborga ukaże się 19 listopada na platformy obecnej generacji, czyli PC, X360 i PS3, a „później w tym roku” także na Xbox One i PlayStation 4.
Gra powstaje na silniku Frostbite 3 i rozgrywa się w otwartych lokacjach Redview County i okolicach. Powraca podział na dwie frakcje - wcielimy się zarówno w policjantów, jak i fanów prędkości. Ponownie skorzystamy także z gadżetów: ładunków EMP czy blokad drogowych.
Pracami nad projektem kieruje Craig Sullivan, producent ze studia Criterion, odpowiedzialny wcześniej za Hot Pursuit i Most Wanted z zeszłego roku. Weteranów jest jednak więcej: w Ghost znajdziemy m.in. ludzi z Bizarre (Project Gotham), Black Rock (Pure), Playground Games (Forza Horizon), Turn 10 (Forza), a także z Criterion i Dice.
Ale to jeszcze nie koniec imponującej listy talentów. Przy Rivals zaangażowano nawet głównego projektanta Watch Dogs i Far Cry 3, Jamiego Keena.
- Podobało mi się to, co zrobił z Far Cry 3, gdzie zawsze było coś do zrobienia - mówi Eurogamerowi założyciel Ghost i producent nowej gry, Marcus Nilsson. - Połączenie talentu Jamiego i Craiga jest bardzo interesujące z punktu widzenia Need for Speed - dodaje.
Jedną z nowości w Rivals będzie tryb AllDrive, który zatrze granicę pomiędzy rozgrywką sieciowa i zmaganiami dla pojedynczego gracza.
- Wyobraź sobie, że grasz w Rivals, jeździsz jako policjant lub rajdowiec w trybie dla pojedynczego gracza - wyjaśnia Nilsson. - Gdy dołączę do rozgrywki i jeśli jestem na twojej liście znajomych, to trafię do twojego świata. Obszar gry jest duży, więc mogę zająć się swoimi misjami w osobnym zakątku, ale w każdej chwili może dojść do połączenia dwóch doświadczeń. Jeśli obaj gramy jako gliniarze i nasze pościgi zawędrują w to samo miejsce, nagle będziemy mieli do czynienia z kooperacją.
Wersje na nowe konsole skorzystają z większej liczby graczy biorących udział w rozgrywce, ale opcja będzie dostępna także na X360 i PS3.
Jeśli zaś chodzi o grafikę, Nilsson nie chciał zdradzić, czy na konsolach zagramy w 1080p i 60 klatkach na sekundę, ale obiecał, że Redview County będzie aż kipiało od detali.
- Tłumaczę to zespołowi w ten sposób: chcę, by gra sprawiała wrażenie pełnej przechodniów. Oczywiście w Rivals nie będzie ludzi na chodnikach, skupimy się na bardzo szybkich samochodach, ale wszystko, co zobaczysz: efekty pogodowe, deszcz, śnieg, burze, sprawią, że świat będzie żywy i większy niż w poprzednich odsłonach Need for Speed - wyjaśnia Nilsson.
Zapytany o wersję PC, producent przyznał, że i w tym przypadku jakość oprawy graficznej będzie przypominała doznania z nowych konsol.