Netflix pozazdrościł innym platformom streamingowym. Otworzy sieć sklepów
Z gadżetami i ubraniami z seriali.
Neflix niedługo rozszerzy działalność i zainwestuje w nowy biznesowy projekt. Gigant chce bowiem otworzyć sieć sklepów typu pop-up z gadżetami i ubraniami ze swoich najpopularniejszych produkcji.
Nie jest to bezprecedensowe działanie na rynku platform streamingowych. Na przykład Warner Bros. posiada własne sklepy i parki tematyczne, a Disney zarabia krocie na legendarnych Disneylandach, które oferują szereg atrakcji dla najmłodszych i nie tylko. Netflix postanowił przyłączyć się do tego trendu za sprawą przedsięwzięcia Netflix House.
Co ciekawe, jak informuje Bloomberg, w placówkach będzie można nie tylko kupić ubrania i gadżety, ale również zjeść oraz napić się, wybierając pozycje z menu inspirowanego serialami i filmami udostępnionymi w serwisie. Platforma planuje też wydarzenia na żywo, instalacje artystyczne i inne, dodatkowe rozrywki, które pozwolą fanom zanurzyć się w uniwersach ulubionych produkcji typu „Stranger Things” czy „Squid Game”.
Netflix otworzy dwie pierwsze lokalizacje Netflix House w USA w 2025 roku, a potem zacznie rozwijać projekt w innych częściach świata. Trudno na dzień dzisiejszy stwierdzić, czy sklepi pojawi się także w Polsce. Pamiętajmy, że platforma uruchomiła w tym roku w Warszawie centrum inżynieryjne, w którym lokalni specjaliści zajmują się globalnym rozwojem serwisu.