Netflix traci użytkowników. Nie pomogło nawet Stranger Things 4
Jednak wyniki i tak są lepsze, niż przewidywano.
Według najnowszego raportu, Netflix stracił w ciągu ostatniego kwartału niemal milion użytkowników. Nie pomogła nawet bardzo udana premiera czwartego sezonu Stranger Things. Niemniej, wynik jest lepszy, niż początkowo przewidywano
Jak informuje portal IGN, platforma pod koniec czerwca posiadała bazę 220,67 miliona aktywnych użytkowników, podczas gdy w poprzednim kwartale, liczba ta wynosiła 221,64 miliony abonentów. Co ciekawe, w rzeczywistości jest to dobry wynik, ponieważ zarząd firmy przewidywał początkowo spadek na poziomie aż dwóch milionów klientów..
W tym samym czasie firma pochwaliła się rekordową oglądalnością czwartego sezonu serialu Stranger Things. Podano, że wszystkie odcinki oglądano łącznie przez 1,3 miliarda godzin. Dla porównania, cały serial The Umbrella Academy - inną popularną produkcję Netflixa - oglądano łącznie przez 284 miliony godzin. Jedynym serialem na platformie, który ustanowił wyższy wynik jest Squid Game (1,65 miliarda godzin łącznie w ciągu pierwszego miesiąca).
Przedsiębiorstwo wyjaśniło, że „miało więcej czasu na zbadanie problemu utraty użytkowników i znalazło odpowiednie metody na radzenie sobie z nim”. Wcześniej powodu strat dopatrywano się w nienajlepszej sytuacji gospodarczej na świecie, wojnie na Ukrainie i zwyczajowi dzielenia się kontami. Rozwiązaniem ma być najprawdopodobniej wprowadzenie tańszego abonamentu z reklamami.