Netflix z reklamami - nowe szczegóły na temat ceny abonamentu
Cztery minuty na godzinę.
Abonament z reklamami na platformie Netflix będzie kosztował około 7-9 dolarów, a użytkownicy zobaczą - początkowo - cztery minuty spotów na godzinę. Takie informacje ujawnił serwis Bloomberg, powołując się na własne źródła.
Obecnie najpopularniejsza subskrypcja bez reklam kosztuje 15,49 dolarów, więc nowa wersja byłaby o około połowę tańsza. Celem jest oczywiście przyciągnięcie nowych odbiorców, przy jednoczesnym otwarciu kolejnego źródła przychodów.
Bloomberg dodaje, że obecne plany zakładają właśnie cztery minuty ogłoszeń na godzinę, znacznie mniej niż w tradycyjnej telewizji. Spoty pojawią się przed i w trakcie programów, ale nie po ich zakończeniu. Korporacja preferuje obecnie krótkie umowy z firmami zainteresowanymi promocją, co może sugerować chęć przetestowania oferty - wiele może się jeszcze zmienić.
Abonament z reklamami powinien zadebiutować w ostatnim kwartale obecnego roku, lecz tylko na kilkunastu wybranych rynkach. Na pełną premierę przyjdzie zapewne poczekać do przyszłego roku. Jak niedawno ogłaszano, sporą część pracy wykonuje Microsoft, zaangażowany jako oficjalny partner i twórca technologii sprzedaży spotów.