Netflix zamierza na poważnie zająć się grami - raport
Usługa w stylu Apple Arcade.
Zgodnie z raportem serwisu The Information, Netflix wkracza do branży gamingowej i planuje mocny rozwój w tym sektorze.
Platforma poszukuje podobno starszego dyrektora wykonawczego, który pokieruje nową inicjatywą. Według The Information, w trakcie wewnętrznych dyskusji, Netflix wspominał o chęci wzorowania się na Apple Arcade. Oznaczałoby to, że w ramach subskrypcji użytkownicy otrzymaliby dostęp do rosnącej biblioteki gier - bez reklam i dodatkowych zakupów w aplikacjach.
W komunikacie wysłanym serwisowi GameSpot, przedstawiciel Netflixa potwierdził, że firma „jest podekscytowana wizją wzmożonych działań w sektorze interaktywnej rozrywki”.
Netflix romansował już z grami wideo. Udzielił przykładowo licencji na Stranger Things 3: The Game, czyli produkcji opartej na znanym serialu. Na platformie ukazały się też interaktywne filmy, pozwalające decydować o losach bohaterów - „Black Mirror: Bandersnatch” i „Ty kontra dzicz” z Bearem Gryllsem w roli głównej.