Next-genowy Wiedźmin 3 zepsuje sporo modów. CD Projekt publikuje listę
Ale jednak większość powinna działać.
CD Projekt Red przetestowało wybrane mody do Wiedźmina 3 pod kątem kompatybilności z nadchodzącą wersją next-genową kultowej gry. Oczywiście dotyczy to wydania PC, które również stosowną aktualizację otrzyma.
Jak możemy sprawdzić w opublikowanym dokumencie (dostępnym w całości pod tym linkiem), twórcy przetestowali w sumie 71 modów, z czego jednak większość - konkretnie 38 - bez problemu zadziałała z ze zaktualizowaną grą. Wśród niekompatybilnych dzieł znalazły się na przykład mod usuwający wymagania konkretnego poziomu dla założenia rynsztunku, czy też dodający Geraltowi pelerynę i kaptur.
W wypadku napotkania problemów, deweloperzy dodali komentarz, informujący co dokładnie nie działało - najczęściej zauważamy problemy ze skryptem modyfikacji, ale zdarzają się nawet przypadki modów graficznych, nie wnoszących do gry zakładanych zmian.
Oczywiście twórcy przetestowali jedynie ułamek dzieł fanów z poratalu Nexusmods - na ten moment z bazy serwisu można pobrać ponad 5000 niestandardowych plików. Lista zatem jest zapewne tylko wskazówką dla moderów, jakie rodzaje integracji w grę mogą sprawiać problemy w wersji next-gen.
Przypomnijmy, że aktualizacja zostanie wydania już 14 grudnia na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S oraz Nintendo Switch. Posiadacze konsol poprzedniej generacji nie zostaną pominięci i także otrzymają bezpłatny dostęp do nowej zawartości, chociaż to na nowszych sprzętach zdecydowanie będzie widać najwięcej zmian.