„Nie boimy się eksperymentować”. CD Projekt o restarcie projektu Sirius
Czasem lepiej zacząć od zera.
Przedstawiciele CD Projekt odnieśli się do tematu zrestartowania wiedźmińskiego projektu Sirius. Firma przyznała, że prace nad nowym gatunkiem wymagają pewnej dozy odwagi w eksperymentowaniu, stąd decyzja o „totalnym zredefiniowaniu” gry.
O przyszłości projektu mówiono przy okazji publikacji wyników finansowych. Jak dowiadujemy się z wypowiedzi Piotra Nielubowicza - wiceprezesa ds. finansów, cytowanego przez serwis VGC - zatrzymanie prac, a nawet zredefiniowanie gry, było najrozsądniejszą z możliwych opcji.
- Zdaję sobie sprawę z tego, że zresetowanie całego projektu nie brzmi zbyt dobrze - przyznał Nielubowicz. - Ale aby być w pełni innowacyjnym, należy eksperymentować i odważyć się wejść na nieznane dotąd ścieżki. Musimy także utrzymać kontrolę i pilnować odpowiedniego kursu, zwłaszcza w przypadku prac nad nowym gatunkiem opracowywanym przez dopiero co przyjęte do rodziny studio.
- Działając wedle tego podejścia odnotowaliśmy negatywne wyniki w naszych pozostałych działalnościach związanych z projektem Sirius, o czym komunikowaliśmy już 10 dni temu - dodał. Przypomnijmy, że z wspomnianego komunikatu dla inwestorów dowiedzieliśmy się, że CD Projekt sporządziło odpis aktualizujący wartość poniesionych nakładów na prace związane z projektem Sirius.
- Naszym celem było wczesne obniżenie kosztów i danie sobie czasu na ponowne rozeznanie. Nie chcemy rozwijać projektów, z którymi nie czujemy się związani. Na ten moment to wszystko, o czym chcielibyśmy się podzielić na temat projektu Sirius - dodał Adam Kiciński, prezes CD Projekt.
Przyszłość produkcji wciąż stoi więc pod znakiem zapytania. Projekt Sirius miał być oryginalnie tytułem skierowanym do graczy nieobeznanych z poprzednimi odsłonami serii oraz książkowym uniwersum wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego. Pojawiły się też plotki, że główną rolę w rozgrywce miał odegrać tryb wieloosobowy. Wygląda jednak na to, że studio The Molasses Flood - przejęte przez CD Projekt Red - pójdzie w nowym kierunku.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.