Nie ma szans, aby Resident Evil: Revelations ukazało się na PS Vita
Capcom tłumaczy, co jest przyczyną.
We wtorek Capcom zapowiedział, że wydane pierwotnie na Nintendo 3DS-a Resident Evil: Revelations ukaże się także na PC, Xboska 360, PlayStation 3 i Wii U. Zdenerwowani fani zaczęli domagać się od Capcomu wyjaśnień, dlaczego nie planuje się wersji na PlayStation Vita.
„Kiedy zadecydowaliśmy się przenieść Revelations na konsole stacjonarne, podjęliśmy prace nad poprawieniem tekstur, wprowadzeniem opcji dźwięku przestrzennego, itd. To pomaga wczuć się w grę, atmosferę horroru” - napisał Mike Lunn, menedżer w firmie Capcom, w sekcji komentarzy na oficjalnym blogu PlayStation. Innymi słowy, konwersja jest tworzona specjalnie pod konsole stacjonarne i PC.
Fanom takie wyjaśnienie nie wystarczyło. Dlaczego nie da się w takim razie przenieść na PS Vita istniejącej już przecież wersji na 3DS-a? W końcu są tytuły, które ukazują się na obydwie przenośne urządzenia równocześnie.
„PS Vita i 3DS to kompletnie różne sprzęty i zupełnie inaczej tworzy się na nie gry. Nawet ekrany mają inne rozdzielczości i funkcje” - bronił się Lunn. Innymi słowy, konwersja wiązałaby się z dodatkowymi kosztami i pracami, a potencjalny zysk nie byłby w oczach Capcomu wystarczjący.