Nie, Phantom Liberty nie doda metra do Cyberpunk 2077
Czeski błąd.
CD Projekt ponownie wyjaśnia, że Cyberpunk 2077 nie doczeka się funkcjonującego systemu metra. Elementu nie wprowadzi nadchodzące rozszerzenie Widmo Wolności (Phantom Liberty).
Brak systemu transportu masowego wywołał spore rozczarowanie zaraz po premierze podstawowej gry, stanowiąc jeden z ważniejszych elementów przedpremierowego zwiastuna. Deweloperzy nie zmienili sytuacji w żadnej z późniejszych - licznych - aktualizacji, więc większość graczy zapewne zdążyła pogodzić się z sytuacją.
Wtem! Jeden z pracowników studia - Vladimír Vilimovský - pojawił się na konferencji LANparty urbanizm, przeprowadzonej... w grudniu ubiegłego roku. Materiał wywołał zamieszanie dopiero teraz, ponieważ pojawił się w serwisie Reddit. Grafik miał rzekomo wyjaśnić, że z metra zrezygnowano ze względu na budżet i napięty harmonogram, lecz ostatecznie „będzie dostępne dla wszystkich” w jednej z łatek.
Nic z tego. Do akcji na Twitterze wkroczył Marcin Momot, dyrektor do spraw społeczności w polskim studiu. Jak szybko zakomunikował, takich planów nie ma.
„Słowo wyjaśnienia w tym temacie, pod którym wielu z was od wczoraj mnie oznacza. Nic nie zmieniło się w kwestii systemu metra w Cyberpunk 2077 - nie planujemy dodawać go w przyszłości” - napisał w komunikacie, który nie zostawia zbyt wiele miejsca na interpretacje.
Nie jest obecnie jasne, skąd wersja wydarzeń w wydaniu Vladimíra Vilimovskiego, lecz nasz czeski nie jest zbyt dobry, więc możliwe, że Reddit zmyliły angielskie napisy pod materiałem wideo z wspomnianej konferencji.
Pozostaje więc czekać na inne nowości wprowadzane w Widmie Wolności. Rozszerzenie nie ma jeszcze konkretnej daty premiery, lecz powinno ukazać się w obecnym roku, oferując między innymi Idrisa Elbę w roli Solomona Reeda, doświadczonego agenta Nowych Stanów Zjednoczonych Ameryki. To chyba lepsze niż metro.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.