Nie tylko CD Projekt. Kolejne duże studio wybiera Unreal Engine 5
Jeden silnik, by wszystkimi rządzić.
Wygląda na to, że 343 Industries podąży w ślady CD Projektu i także zdecyduje się porzucić własny silnik graficzny, przechodząc na Unreal Engine 5.
Prawie jak Wiedźmin 4. Polska firma kilka miesięcy temu zrezygnowała z Red Engine dla swoich kolejnych projektów. Tymczasem twórcy Halo od lat rozwijają technologię o nazwie Slipspace Engine, które także może wkrótce przejść do przeszłości.
„Mogę jedynie potwierdzić, że informują mnie o tym liczne źródła i wyraźnie widać, że decyzja już zapadła, a Halo z całą pewnością przechodzi na Unreal” - napisał na Twitterze dziennikarz Jeremy Penter.
Nie jest obecnie jasne, co taka decyzja oznaczałaby w przypadku Halo Infinite, które 343 Industries obiecało wspierać przez dekadę. Warto dodać, że główny inżynier odpowiedzialny za Slipspace Engine - David Berger - odszedł z firmy już w ubiegłym miesiącu, po 14 latach pracy.
Unreal Engine 5 oferuje wiele ekscytujących technologii, takich jak Nanite dla skomplikowanych obiektów oraz Lumen - dla dynamicznego oświetlenia. Tymczasem rozwijanie własnej technologii jest drogie i pracochłonne, więc może okazać się, że decyzje CD Projektu i 343 to początek szerszego trendu.