Skip to main content

Nie wszyscy są zadowoleni z ogłoszenia Quantum Break na PC

Phil Spencer w akcji.

Microsoft ogłosił wczoraj, że gra akcji Quantum Break ukaże się także na PC, co wywołało jednak nie tylko głosy zadowolenia, ale i debatę na temat poczynań firmy.

Przez noc bardzo aktywny był szef działu Xbox One - Phil Spencer - odpowiadając na Twitterze na pytania rozczarowanych fanów, którzy postrzegają zapowiedź jako utratę tytułu na wyłączność.

„Ze smutkiem przyznaję, że anulowałem zamówienie przedpremierowe na Quantum Break. Nie mówiliście wcześniej o wersji PC” - donosi jeden z graczy.

„Anulowałeś preorder na tytuł, w który chcesz zagrać, ponieważ ktoś inny będzie mógł zagrać na Windows?” - odpowiada całkiem sensownym pytaniem Spencer.

Krytyka koncentruje się na trzech kwestiach: gracze zostali wprowadzeni w błąd i skłonieni do zakupu Xbox One przez perspektywę gry na wyłączność; istnienie wersji PC oznacza, że zakup na Xbox One nie ma już sensu; i po trzecie - Microsoft nie traktuje już Xbox One z należytą uwagą.

Spencer odpierał zarzuty. W kwestii późnego ogłoszenia przyznał się jednak do błędu: „Przez ostatnie dwa lata zmienialiśmy naszą strategię. Staramy się dzielić informacjami wcześnie, na GDC, Gamescomie. Przyjmuję do wiadomości opinie o terminach zapowiedzi.”

Co do braku powodów do zakupu Xbox One, menedżer powiedział coś, co może po części tłumaczyć wysokie wymagania sprzętowe: „Mocne PC do gier nie kosztują tyle samo, co konsola. Ludzie grają na konsolach, ponieważ tak wolą. Identycznie jest z PC.”

Nie powinniśmy też obawiać się porzucenia konsoli: „Jeszcze nigdy nie mieliśmy w firmie takiej koncentracji na Xbox, od dyrektora generalnego w dół” - zapewnia Spencer.

Microsoft uważa, że tytuł trafiający w ręce szerszego grona odbiorców to bardzo dobre wieści, ale zmiana strategii może wiązać się też z potrzebą sprzedania większej liczby egzemplarzy. Także debiut łączącego wiele urządzeń systemu operacyjnego Windows 10 mógł mieć wpływ na decyzje.

Właśnie w związku z tą drugą kwestią wypowiadał się sam Spencer, planując szersze korzystanie z opcji cross-buy, czyli kupowania od razu na wiele platform - stąd pomysł na oferowanie wersji PC przy zamówieniu przedpremierowym Quantum Break na Xbox One.

Takie ogłoszenie podnosi pytania na temat przyszłości innych produkcji na wyłączność na Xbox One, takich jak Scalebound, Crackdown 3 czy choćby Halo 5: Guardians. Czas pokaże, czy Microsoft będzie kontynuował nową politykę, czy też ugnie się pod krytyką części fanów.

Zobacz na YouTube

Zobacz także