Nie, za problemy Cities: Skylines 2 nie odpowiadają zęby mieszkańców
Twórcy obalają teorię graczy.
Część graczy postanowiła na własną rękę poszukać potencjalnej przyczyny problemów optymalizacyjnych Cities: Skylines 2. Coraz większą popularnością cieszyła się teoria, wedle której wydajność gry miałaby być związana ze zbyt szczegółowymi modelami mieszkańców. Doniesienia brzmiały na tyle wiarygodnie, że twórcy musieli obalić je osobiście.
Autorem teorii był niejaki „Hexcoder0”, który pochwalił się wynikami swojego śledztwa na forum Reddit. Zdaniem internauty, problemy z wydajnością miałyby wynikać z renderowania zbyt wielu elementów jednocześnie, włącznie z zębami mieszkańców. W przypadku innych produkcji z podobnego gatunku, detale tak małego kalibru są najczęściej ładowane dopiero przy maksymalnym przybliżeniu kamery, by nie obciążać niepotrzebnie sprzętu gracza.
The game DOES render individual teeth with no LOD as far as I can tell.
byu/Hexcoder0 inCitiesSkylines
Pomysł brzmi całkiem sensownie, ale ostatecznie okazał się nietrafiony. „Symulacja życia mieszkańców nie jest powiązana z geometrią postaci i nie wpływa na wydajność” - wyjaśnili twórcy w oświadczeniu dla serwisu PCGamesN. „Wiemy, że mieszkańcy wymagają jeszcze dopracowania, ponieważ obecnie brakuje im stopniowania detali, co wpływa na niektóre elementy wydajności”.
„Pracujemy nad wprowadzeniem do gry usprawnienień szczegółowości we wszystkich elementach rozgrywki. Postacie zawierają wiele detali, które na ten moment mogą wydawać się niepotrzebne, ale staną się istotne w przyszłości” - czytamy dalej.
Wygląda więc na to, że optymalizacja Cities Skylines 2 pozostawia jeszcze sporo do życzenia, ale to nie uzębienie mieszkańców jest w tym przypadku problemem. Ostatnie zdanie oświadczenia może jednak sugerować, że zęby nie trafiły do gry bez powodów. Być może w planach jest już jakiś dodatek poświęcony branży dentystycznej. Biorąc pod uwagę bogatą ofertę DLC do „jedynki”, każdy scenariusz jest możliwy.
Przypomnijmy, że w Cities Skylines 2 zagramy na ten moment wyłącznie na PC (przez Steam i Microsoft Store). Wydanie na konsole PS5 i Xbox Series X/S powinno ukazać się na wiosnę przyszłego roku. Istnieje szansa, że do tego czasu uda się rozwiązać już najważniejsze problemy, które jednak nie przeszkadzają grze w osiąganiu zadowalających wyników.