"Niektóre doświadczenia są możliwe tylko na PS5" - Sony wyjaśnia podejście do generacji
Dlaczego nie zagramy w Ratchet & Clank: Rift Apart na PS4?
Sony skupia się na tworzeniu gier oferujących funkcje niedostępne na poprzednich konsolach, co oznacza, że produkcji koncernu zmierzających na PS5 nie uruchomimy na PS4 - to podejście potwierdził Eric Lempel, szef działu marketingu PlayStation.
- Tu nie chodzi tylko o szybszy czas wczytywania - zapewnił Lempel w rozmowie z Geoffem Keighleyem. - Spójrzmy na przykład na Insomniac, który powiedział »ok, to jest gra, która może być stworzona tylko na PS5, w tej generacji, z użyciem tej technologii«. Wiele z tych rzeczy, które zaprezentowaliśmy na pokazie [gameplayu z Ratchet & Clank: Rift Apart], jak natychmiastowe przemieszczanie się pomiędzy różnymi światami, nie jest możliwe [na PS4 - red].
- To potrzebuje nowego sprzętu, nowej mocy (...). Łączysz to z dźwiękiem 3D, z nowym kontrolerem, ray tracingiem. To świetna zabawa, a ci deweloperzy wiedzą, jak wykorzystać każdy element tych funkcji, by zapewnić unikalne doświadczenia. Tym jest dla nas nowa generacja.
Jednocześnie Lempel zapewnił, że Sony wciąż planuje dużo niespodzianek dla PS4 i to nie koniec „życia” konsoli. Nie ujawnił jednak szczegółów.
Podejście Sony stoi oczywiście w sprzeczności ze strategią Microsoftu, który zamierza wspierać Xbox One nowymi grami co najmniej przez kilka lat. Phil Spencer zasugerował nawet niedawno, że gry na wyłączność PS5 to zaprzeczenie idei grania.
Źródło: Geoff Keighley