Niektórych zachwyca, a innych nudzi. Premiera dodatku do Starfield wypadła raczej średnio
Więcej tego samego.
Za nami premiera pierwszego dodatku fabularnego do Starfield. Rozszerzenie Shattered Space nie wzbudziło szczególnie wielkiego ruchu na Steamie, choć części graczy bardzo przypadło do gustu. Nie brakuje jednak głosów, że Bethesda zbytnio się nie postarała.
Premierę rozszerzenia na Steamie trudno uznać za udaną. W szczytowym momencie minionej doby w Starfield bawiło się jednocześnie ponad 21 tysięcy graczy, a nie możemy przecież określić, czy każdy z nich zakupił dodatek. Sytuacja nie wygląda najlepiej także od strony recenzji. W sumie ocen wystawiono tylko 557, a zaledwie 43% zaklasyfikowano jako pozytywne. Odbiór jest więc „mieszany”.
Skąd tak chłodne przyjęcie? W negatywnych recenzjach wielokrotnie przewija się zarzut, że dodatek to właściwie więcej tego samego z „podstawki”. Zabrakło innowacji w gameplayu, zadaniach czy rozwoju postaci, a zamiast tego pojawiły się tylko nowe gadżety do zebrania i wrogowie do pokonania.
„Tak jak myślałem. Dostajemy jedno małe miasto, przerobione bronie i ubrania, a oprócz tego nic naprawdę godnego uwagi. Tyle się słyszało o tej obcej kulturze, a to tylko cztery budynki z dwudziestoma osobami i kilkoma zadaniami do wykonania” - czytamy w jednej z recenzji. Podobno niektórzy już dodatek ukończyli, więc najwyraźniej nie jest zbyt długi.
Nie ma co jednak popadać w beznadzieję, ponieważ są również opinie pozytywne. Niejaki „JarusinTheStars” uważa na przykład, że Shattered Space to „najlepsze DLC, jakie kiedykolwiek stworzyła Bethesda”. „Dazra to najlepsze miasto w grze, zadania poboczne są świetne, frakcje bardzo rozwinięta, a bronie, które znajduje, są najciekawsze w całej w grze” - napisał na Reddicie.
Raczej spokojnie można z tego wyciągnąć wniosek, że dodatek spodoba się przede wszystkim graczom, których zdążyła już zachwycić „podstawka”. Na koniec jeszcze jedna pozytywna wiadomość: zarówno Starfield, jak i dodatek kupimy na Steamie taniej. Bethesda na stałe obniżyła ceny na polskim rynku.