Niemal 3 mln graczy kupiło The War Z pomimo głośnych kontrowersji
Produkcja zmieniła nawet tytuł.
Otwarty świat i apokalipsa zombie to nadal popularny wśród graczy temat. Infestation: Survivor Stories - znane lepiej po oryginalną nazwą The War Z - sprzedało się w nakładzie 2,8 mln egzemplarzy od listopada 2012 roku.
Produkcja od samego początku nie miała łatwego losu. W grudniu 2012 roku została nawet usunięta przez Valve ze sprzedaży w systemie Steam, a gracze oskarżali twórców o publikowanie fałszywych informacji.
Wcześniej zarzucano twórcom, że ich gra to klon Day Z - popularnego moda do ArmA 2, który jest rozwijany przez czeskie studio Bohemia Interactive. Niezadowolenie wywołał również fakt, że tytuł trafił do sprzedaży, choć nie jest w pełni ukończony, co obecnie może już tylko wywołać uśmiech.
Tymczasem w czerwcu 2013 roku zmieniono tytuł na Infestation: Survivor Stories. Amerykański urząd patentowy odrzucił bowiem wniosek o zarejestrowanie tytułu The War Z, który brzmiał podobnie do filmu „World War Z”. Wcześniej - w kwietniu - strona gry została zaatakowana przez hakerów.
Teraz, w artykule opublikowanym przez serwis Gamasutra, producent wykonawczy Siergiej Titow przyznaje, że podczas premiery popełniono błędy, ale wtedy deweloperowi wydawało się, że robi wszystko poprawnie.
„Nasze intencje były dobre” - napisał menedżer. „Byliśmy (i nadal jesteśmy) fanami gatunku i chcieliśmy odpowiedzieć na problemy, które wielu miało z DayZ.”
„Wszystkie te negatywne doniesienia dały grze złą reputację. Wpłynęły na naszą markę i jestem pewien, że bez tej negatywności sprzedaż byłaby jeszcze lepsza.”
„Zastanawiam się, gdzie byłaby teraz gry, gdybyśmy nie popełnili wielu tych błędów, a media skupiły się na tym, co robiliśmy dobrze.”
Survivor Stories to produkcja nastawiona na rozgrywkę przez Internet. Zadaniem graczy jest przetrwanie w świecie opanowanym przez zombie. Tytuł jest dostępny wyłącznie na PC.