Niemal cała mapa w Stalker 2 została stworzona ręcznie. Pełne ukończenie gry zajmie nawet 100 godzin
Twórcy chwalą się dużym i pełnym detali światem.
Twórcy nadchodzącego Stalker 2 ujawnili, że z pewnością nie będzie to krótka produkcja. Według deweloperów pełne przejście gry, doświadczając wszystkiego, co ma do zaoferowania tytuł, zajmie około 100 godzin. Dodatkowo studio chwali się, że niemal cały świat gry zaprojektowano ręcznie.
Z producentem technicznym gry Jewgienijem Kulikiem miała okazję rozmawiać redakcja portalu GamesRadar podczas wizyty na targach Gamescom. Twórca przyznaje, że stworzenie świata, który nie tylko jest rozległy, ale też zawiera wiele ciekawych lokacji było sporym wyzwaniem dla GSC Game World.
„Oczywiście możesz zrobić dużą mapę, ale przede wszystkim powinna być ona grywalna, piękna, a gracze poszczególne lokacje Zony powinny zapadać graczom w pamięć” - mówi producent. „Jeśli mówimy o mapie gry, to tak, jest duża. Jest naprawdę duża. Ale praktycznie w ogóle nie używaliśmy losowego generowania terenu”.
„Tak więc wszystko, co zobaczysz lub czego doświadczysz w grze, zostało zrobione ręcznie przez nasz utalentowany zespół projektantów, twórców poziomów, artystów innych” - kontynuuje Kulik. „Nie trafisz na dwa identyczne budynki albo dwa identyczne pomieszczenia z takim samym ułożeniem obiektów, tekstur ani niczego takiego. Tak więc każdy gracz w Stalker 2 doświadczy kompletnie innej historii”.
Podczas gdy losowo generowane tereny są dość powszechnie stosowane w świecie gier, znacząco ograniczając koszty i czas włożony w projekt poziomów, wśród wielu graczy krytykowane są za tworzenie niewyróżniających się poziomów z powtarzającymi się elementami. Ostatnimi czasy głośnym przykładem wykorzystania tej technologii był Starfield od Bethesdy, gdzie wygenerowane losowo pozamiejskie tereny planet niemal jednogłośnie określono jako puste i nudne do eksploracji.