Skip to main content

Niemal połowa gier CI Games sprzedaje się w USA

Wyniki finansowe firmy.

Polska firma CI Games opublikowała roczne podsumowanie wyników finansowych, informując między innymi o zwiększeniu sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.

Enemy Front, czyli „komercyjna porażka”

W 2014 roku przychody wyniosły 109 mln zł. Większym problemem jest jednak duży spadek zysków: z poziomu 29,7 mln zł w 2013 roku do 2 mln zł teraz.

„To bardzo dobra informacja, jeśli wziąć pod uwagę nakłady poniesione na produkcję Lords of the Fallen i - niestety - komercyjną porażkę gry Enemy Front” - komentuje Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.

Już 44,5 procent sprzedaży przypada na Stany Zjednoczone. Rośnie także znaczenie dystrybucji cyfrowej. Ten segment odpowiada za 24 proc. przychodów, a wartość sprzedanych w ten sposób produktów zwiększyła się o 223 proc. w porównaniu z 2013 rokiem.

„Ubiegły rok był dla CI Games wyjątkowo ważny. Mimo dużej liczby premier na rynku w czwartym kwartale roku udowodniliśmy, że potrafimy odnieść sukces komercyjny w oparciu o produkt klasy »AAA«, który zebrał wysokie noty wśród graczy i krytyków po obu stronach Atlantyku” - wyjaśnia Tymiński.

Polska firma pracuje teraz nad kontynuacją Lords of the Fallen oraz nad trzecią częścią serii Sniper. Ten pierwszy tytuł ukaże się w 2017 r., a Sniper 3 - w przyszłym. Na obecny rok nie przewidziano jednak żadnej większej premiery, więc studio zamierza przeznaczyć więcej czasu na rozwój w segmencie produkcji mobilnych. W planach jest między innymi przenośna wersja Lords of the Fallen, rozprowadzana w modelu Free to Play.

„Wiele wskazuje na to, że nadchodzą najlepsze historycznie lata dla naszej spółki. Przed nami premiera trzeciej części Snipera, czyli najbardziej kasowej do tej pory serii, oraz prace nad drugą częścią Lords of the Fallen, która została bardzo pozytywnie przyjęta przez graczy i rynek. To dwie mocne marki z ogromnym potencjałem” - dodaje prezes.

Zobacz na YouTube

Zobacz także