Niemal półtorej godziny rozgrywki z Mass Effect: Andromeda
Wizyta na pustynnej planecie.
Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, wczoraj wieczorem - w trakcie targów PAX East - BioWare zaprezentowało fragmenty rozgrywki z Mass Effect: Andromeda.
Pokazano jednak nie jeden, a dwa materiały. Oba trwają łącznie prawie półtorej godziny.
Deweloperzy - dyrektor kreatywny Mac Walters i producent Michael Gamble - starali się unikać znaczących spoilerów, ale siłą rzeczy nagrania mogą zawierać informacje na temat fabuły. Osoby, które nie chcą sobie popsuć zabawy, powinny ominąć filmy.
W pierwszym gameplayu pokazano jedną z misji głównego wątku. Postać gracza wraz z grupą towarzyszy trafia na Eos - pustynną planetę o wysokim stopniu promieniowania. Początkowym zadaniem jest odnalezienie opuszczonej bazy i przywrócenie zasilania.
Bohaterowie musieli też zbadać sytuację w pobliskiej stacji przekaźnikowej, nie obyło się więc bez skanowania otoczenia podręcznym narzędziem. Pokazano również systemy ulepszenia posiadanego ekwipunku i konstruowania nowych przedmiotów.
Jest też eksploracja planety - zarówno o własnych nogach, jak i z pomocą pojazdu Nomad. Do tego oczywiście walka z przeciwnikami, którzy jednak w pokazanym fragmencie wystąpili w nielicznej grupie.
Natomiast drugi materiał prezentuje zadanie poboczne, konkretnie zaś misję lojalnościową Liama Kosty - jednego z towarzyszy postaci gracza. W przeciwieństwie do poprzedniego nagrania, akcja toczy się na zamkniętym terenie.
Sekwencja składa się też z większej liczby starć, które są okazją do spojrzenia na zmodyfikowany mechanizm chowania za osłonami. Bohaterowie częściej także wdają się w rozmowy. Dialogi pozbawione są systemu renegata i paragonu - wypowiedzi oznaczono jedynie określoną tonacją.
Mass Effect: Andromeda ukaże się 23 marca na PC, PS4 i Xbox One. Abonenci usług Origin Access i EA Access rozpoczną rozgrywkę tydzień wcześniej - 16 marca - ale tylko przez 10 godzin i z ograniczeniami w kampanii.
W grze wcielamy się w Scotta Rydera lub jego siostrę - Sarę. Płeć wybierzemy w kreatorze (w którym dostosujemy też wygląd), a bliźniak naszej postaci pojawi się podczas rozgrywki, jako bohater niezależny.
Główną akcję produkcji osadzono 600 lat po wydarzeniach z poprzedniej trylogii. Tytuł opowiada o poszukiwaniach nowego domu dla ludzkości i przedstawicieli innych ras oraz dbaniu o bezpieczeństwo przybyszów z Drogi Mlecznej.