Nieoficjalne: Nowy Xbox bez kompatybilności wstecznej
Nowy chip AMD uniemożliwi włączenie starszych tytułów. Microsoft planuje obniżyć cenę X360.
Microsoft w kolejnej generacji konsol skorzysta z układów wyprodukowanych przez firmę AMD, co sugeruje, że na nowej konsoli nie włączymy gier z Xboksa 360.
Nieogłoszony jeszcze sprzęt („Xbox”), będzie prawdopodobnie zbudowany w oparciu o układy AMD Jaguar. Przejście na architekturę x86, podobną do tej stosowanej w PC, przełoży się na tańszą i szybszą produkcję gier, lecz jednocześnie uniemożliwi uruchomienie tytułów z obecnej generacji - informuje agencja Bloomsberg.
Sony rozwiązało identyczny problem wykorzystując technologię Gaikai, przesyłającą obraz rozgrywki za pośrednictwem serwerów rozproszonych.
Analityk Paul Thurrot ujawnił wczoraj, że wraz z premierą nowej konsoli na rynku pojawi się tańszy model Xboksa 360, co dodatkowo sugeruje, że Microsoft nie planuje kompatybilności wstecznej w nowej konsoli.
Zapytaliśmy naszego specjalistę od spraw sprzętowych, czy Microsoft zdoła w jakiś sposób przenieść starsze gry na nową konsolę. - Całkiem nowe konfiguracje sprzętu nie ułatwiają kompatybilności wstecznej - tłumaczy Rich Leadbetter, szef działu Digital Foundry. - Ale to samo można było powiedzieć podczas przejścia z Xboksa na Xboksa 360. Microsoft postarał się, żeby sporo gier, stworzonych z myślą o połączeniu x86/Nividia zadziałało także na PowerPC/AMD, zastosowanym w X360. Niektóre nawet na tym zyskały, dzięki dodatkowemu wygładzaniu krawędzi.
- Przy odpowiednich nakładach, podobne rozwiązania można zastosować także w przypadku Durango, ale biorąc pod uwagę czas wymagany na przeprowadzanie takiej operacji na dużą skalę, jest to mało prawdopodobne - dodaje
Według najnowszych nieoficjalnych doniesień, Microsoft zaprezentuje nową konsolę 21 maja. Anonimowe źródła twierdzą, że premierę zaplanowano na listopad, a cenę ustalono na poziomie 500 dol. lub 300 dol. (z płatną subskrypcją).