Nieoficjalnie - Fallout 76 to sieciowe survival RPG
W stylu DayZ i Rust.
Wczoraj Bethesda Softworks opublikowała pierwszy teaser Fallout 76. Choć brak oficjalnych informacji, Jason Schreier z Kotaku twierdzi, że nowa odsłona post-apokaliptycznej serii jest sieciowym RPG z naciskiem na aspekt przetrwania.
Dziennikarz powołuje się na trzy źródła zaznajomione z planami wydawcy, które wyjawiły, że Fallout 76 pierwotnie stanowił komponent wieloosobowy do Fallouta 4. Projekt w trakcie prac rozrósł się jednak do rozmiarów osobnej gry.
W Fallout 76 nie zabraknie linii fabularnej i zadań, jak w tradycyjnym RPG. Nacisk położono jednak na budowanie baz, przetrwanie oraz inne mechanizmy wieloosobowe. Gra przybierze formę usługi. Jednocześnie Schreier zaznacza, że produkcja to nie MMO.
Sama Krypta 76 pojawiała się w trzeciej i czwartej odsłonie cyklu. Schron otworzono zaledwie 20 lat po wojnie nuklearnej, co oznacza mniej ucywilizowany, a bardziej pustynny świat. W Fallout 3 i 4 ludzkość miała bowiem 200 lat, aby odbudować miasta i osady.
Fallout 76 ma przypominać DayZ, Rust, a także Ark: Survival Evolved. Za grę odpowiadają rzekomo studia w Maryland i Austin. Drugi wspomniany zespół pracował niegdyś nad strzelanką BattleCry, jednak projekt anulowano.