Nieoficjalnie: Microsoft z prawami marketingowymi do Cyberpunk 2077
Oraz do Borderlands 3 i nowego Splinter Cell.
Microsoft może posiadać prawa marketingowe między innymi do Cyberpunk 2077, Battlefield V i nowego Splinter Cell - wynika z informacji przekazanych serwisowi Rectify Gaming przez źródła zaznajomione z planami koncernu z Redmond.
Strona boryka się obecnie z problemami technicznymi, jednak informacje zebrał serwis Power Up Gaming. Według portalu, oprócz wymienionych tytułów, amerykańska firma zdobyła prawa marketingowe również do Borderlands 3, a także - choć to bardziej oczywiste - Madden i Anthem.
Ponadto, Rectify Gaming wspomina także o Shadow of The Tomb Raider i The Division 2. Należy pamiętać, że informacje nie są potwierdzone - Microsoft nie wystosował oficjalnego obwieszczenia. Warto jednak nadmienić, że Recitfy Gaming jako pierwsze podało nazwę Xboksa One X.
Posiadanie praw marketingowych wiąże się z możliwością reklamowania wymienionych gier z załączonym logiem Microsoftu i Xboksa One. Oznacza to również, że koncern najprawdopodobniej pokaże fragmenty rozgrywki podczas swojej konferencji na targach E3. Prawa marketingowe to dobry sposób utożsamiania konkretnych tytułów z firmą.
Warto nadmienić, że Sony również porozumiewa się z wydawcami w kwestiach marketingowych - Far Cry 5 promowano w zestawieniu z konsolą japońskiego koncernu. Na niektórych grafikach promocyjnych widać jedynie logo PS4 i PS4 Pro. Oznaczenie sprzętu Sony pojawiało się również w trailerach i innych materiałach wideo.
Natomiast CD Projekt współpracował już z Microsoftem - Wiedźmina 3 promowano głównie na konferencjach amerykańskiej firmy. Microsoft posiadał wcześniej prawa marketingowe również do serii Call of Duty, a także do Assassin's Creed Origins.