Nieoficjalnie: nowy Xbox z techniką Ray Tracing, konsola trafi do deweloperów gier w marcu
Kolejne doniesienia o następnej generacji.
Następca konsoli Xbox One otrzyma obsługę techniki Ray Tracing, a specjalne egzemplarze konsoli zostaną przekazane deweloperom gier w marcu - wynika z nieoficjalnych informacji.
Niedawno na forum Reddit opublikowano niepotwierdzone szczegóły o nowej platformie Microsoftu. W planach są ponoć dwie wersje - słabsza Lockhart i mocniejsza Anaconda. Tę drugą podobno wyposażono w ośmiordzeniowy procesor AMD na architekturze Zen 2, układ graficzny Navi o mocy ponad 12 teraflopów, 16 GB pamięci GDDR6 i terabajtowy dysk SSD.
Oba modele zaoferują rzekomo obsługę Ray Tracingu, czyli rozpowszechniony przez Nvidię system śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (dzięki, Wccftech). Urządzenia mają zadebiutować w przyszłorocznym okresie świątecznym.
Dziś do doniesień odniósł się hmqgg z forum Resetera - użytkownik pozytywnie zweryfikowany przez administrację serwisu. Internauta twierdzi, że część specyfikacji Anacondy jest prawdziwa, podobnie jak informacje o dysku twardym i technice graficznej.
Przekonuje, że tuż po zakończeniu marcowego Game Developers Conference wybrani deweloperzy otrzymają specjalne egzemplarze konsoli. Na samym wydarzeniu Microsoft podobno pokaże, w jaki sposób użyje Ray Tracingu w swojej platformie. Do tego wyjaśni powody stojące za decyzją wydania słabszego modelu sprzętu - Lockhart - który jednak ma nie być przeznaczony do streamingu.
Co ciekawe, według doniesień z Reddita, koncern z Redmond negocjuje przejęcie kilku studiów, w tym polskiego The Farm 51, duńskiego IO Interactive i japońskiego Platinum Games. Tych kwestii hmqgg jednak nie poruszył.
Oczywiście do powyższych szczegółów na temat następcy Xbox One należy podchodzić z dystansem. Mimo że administracja forum Resetera zweryfikowała wspomnianego użytkownika, nadal informacje mogą okazać się nieprawdziwe.