Nieoficjalnie: PS5 wykorzysta architekturę od AMD
Coraz więcej szczegółów sprzętowych o nowej konsoli Sony.
Następna konsola Sony jest na razie dużą tajemnicą. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że PS5 może wykorzystać architekturę przygotowaną przez koncern AMD.
Źródłem jest Semiaccurate. To specyficzny portal, ponieważ dostęp do publikowanych treści wymaga opłacania subskrypcji. Najważniejsze szczegóły z artykułu poświęconego kolejnej platformie japońskiej firmy przekazał jednak użytkownik forum ResetEra o pseudonimie Llazy.
Oczywiście do informacji należy podchodzić z dużym dystansem. Warto jednak zaznaczyć, że w przeszłości dziennikarze serwisu prezentowali sprawdzone detale o PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch przed formalnymi zapowiedziami wymienionych urządzeń.
Redakcja portalu twierdzi, że sercem powstającego PS5 jest ośmiordzeniowy procesor od AMD. Firma dostarczy także układ graficzny, który bazuje ponoć na Navi, czyli nowej generacji kart graficznych - następców modeli VEGA.
Projektanci konsoli duży nacisk kładą podobno na rzeczywistość wirtualną. Wsparcie dla technologii jest rzekomo implementowane od samego początku. Nie wiadomo jednak, co to oznacza - być może gogle VR będą sprzedawane w zestawie ze sprzętem.
Semiaccurate podkreśla, że - zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami - Sony rozpoczęło przekazywanie studiom deweloperskich wersji PlayStation 5. Serwis zwraca uwagę, że firma wysłała wiele egzemplarzy urządzenia.
Zobacz: PS5 - potencjalna data premiery, dostępne gry, moc obliczeniowa
Dziennikarze na razie nie zdołali uzyskać informacji na temat daty premiery konsoli. Opierając się jednak na liczbie sztuk sprzętu dostarczonych twórcom gier, nie wykluczają, że platforma może zadebiutować w tym roku.
Niedawno analityk branżowy Mat Piscatella z amerykańskiego NPD prognozował, że PS5 ukaże się najwcześniej w 2020 roku. Ekspert wyjaśniał, że Sony nie musi się spieszyć z wydawaniem następczyni PlayStation 4, które nadal osiąga bardzo dobre wyniki.
Wydaje się, że bardziej prawdopodobnym jest odleglejszy termin. Tym bardziej, że jeżeli studia rzeczywiście otrzymują wersje deweloperskie nowej konsoli, zapewne dopiero rozpoczęły prace nad pierwszymi grami zmierzającymi na platformę. Stworzenie dużej produkcji zajmuje zaś około dwóch lat.