Nieoficjalnie: Ubisoft przebudowuje zespół nadzorczy, by gry zyskały unikalną tożsamość
Wielkie zmiany w firmie.
Ubisoft przebudowuje zespół nadzorczy w firmie, by akceptowane przez ekipę gry zyskały unikalną dla siebie tożsamość i mocniej wyróżniały się na tle innych tytułów - wynika z nieoficjalnych informacji.
Tak zwane „editorial team” to funkcjonująca w strukturach wydawcy grupa z Paryża składająca się z około 100 projektantów i producentów, którzy doradzają deweloperom na różnym etapie prac nad projektem.
Zespół nie zajmuje się tworzeniem produkcji, ale ma duży wpływ na powstawanie tytułów. Ekipa odpowiada za ujednolicenie gier Ubisoftu, zachęcając firmę do stawiania na otwarte światy i elementy sieciowe.
W oświadczeniu przesłanym serwisowi VGC wydawca ujawnił, że obecnie przebudowuje editorial team. Zmiany mają uczynić grupę „bardziej elastyczną”. Spółka chce też, by „lepiej towarzyszyła” deweloperom w pracach nad projektami.
Ubisoft nie przedstawił dodatkowych szczegółów, ale informatorzy wspomnianego portalu twierdzą, że celem jest zróżnicowanie powstających gier. Na czele zespołu pozostanie Serge Hascoet, ale zwiększy się liczba wiceprezesów - do siedmiu.
Każdemu z menedżerów przydzielona zostanie podobno odrębna marka. Zyskają także większą autonomię, mogąc podejmować samodzielne decyzje dotyczące danego projektu. Szef editorial team będzie sprawdzał postępy na kluczowych etapach produkcyjnych.
Źródła portalu VGC przekonują, że poprzez wprowadzane zmiany Ubisoft chce nadać poszczególnym grom unikalnej tożsamości. W planach jest również zwiększenie zasobów zespołu doradczego i wysyłanie członków ekipy poza Paryż.
- W poprzednim systemie do każdej gry najczęściej trafiały pomysły jednej lub dwóch osób. To właśnie dlatego produkcje były do siebie tak bardzo podobne, powielano ten sam gust i opinie - uważa informator serwisu. Potwierdził też, że efektem zmian było skasowanie projektu, nad którym prace były „mocno zaawansowane”.
To oczywiście nieoficjalne doniesienia, ale pokrywają się ze wspomnianym oświadczeniem Ubisoftu. Same zmiany to pokłosie rozczarowujących wyników Ghost Recon: Breakpoint, którego sprzedaż była poniżej oczekiwań firmy.
Źródło: VGC
Następnie: Powstaje film animowany o Scorpionie z Mortal Kombat - premiera w 2020 roku