Nieoficjalnie: Xbox One latem wzbogaci się o obsługę modów od graczy
Wynika z prezentacji Microsoftu.
Letnia aktualizacja systemu operacyjnego Xbox One wprowadzi obsługę tworzonych przez graczy modyfikacji do gier - sugerują nieoficjalne informacje.
Doniesienia pochodzą z przedstawionej pracownikom Microsoftu prezentacji, do której dotarł serwis Windows Central. W dokumencie - tym samym, w którym wspomniano o funkcji używania myszy i klawiatury - ujawniono, że firma pracuje nad infrastrukturą pozwalającą deweloperom na zaimplementowanie w swoich tytułach treści od użytkowników.
System o nazwie Xbox Community Content sposobem działania przypomina podobno Steam Workshop. W cyfrowym sklepie koncernu pojawi się więc specjalna sekcja dedykowana modom z wyszukiwarką i opcją dzielenia się projektami w mediach społecznościowych.
Autorzy gier wskażą rzekomo, które dokładnie elementy produkcji podatne są na zmiany. Określą więc, czy gracze wpłyną jedynie na modele postaci i tekstury, czy też i mechanizmy rozgrywki, co umożliwi przygotowanie nowych broni, map, misji i całych kampanii.
Deweloperzy zdecydują również o sposobie pozyskiwania i instalowania poszczególnych modyfikacji. Szczegółów na ten temat na razie brak, ale niewykluczone, że będą mogli pobierać opłaty za mody.
Z prezentacji wynika, że po letniej premierze Xbox Community Content otrzyma dodatkowe funkcje, w tym rekomendacje, oceny i recenzje. Wersję beta systemu twórcom gier udostępniono ponoć w marcu tego roku.
Do powyższych informacji należy oczywiście podchodzić z pewnym dystansem. Warto jednak zaznaczyć, że o modach na Xbox One wspominano w opublikowanym kilka miesięcy temu ogłoszeniu o pracę.
Co ciekawe, na konsoli z Redmond modyfikacje są obecne od jakiegoś czasu, choć w mocno ograniczonej formie. Wybrane projekty pochodzące z PC otrzymały The Elder Scrolls 5: Skyrim i Fallout 4, a także Farming Simulator 17.