Niezależne Tunic to małe arcydzieło - sugerują recenzje "Zeldy z liskiem"
Gra jest już dostępna.
Niezależna gra Tunic zadebiutowała już na Steamie i konsolach Xbox (także w ramach usługi Game Pass), a pierwsze recenzje wskazują, że mamy do czynienia z niezwykle udaną produkcją.
W serwisie Opencritic tytuł otrzymał odznakę „Mighty”, czyli najwyższe możliwe odznaczenie symbolizujące nastawienie krytyków z redakcji z całego świata.
„To niewybaczająca pod względem wyzwania gra action-adventure, która jest jednocześnie urocza, wielowymiarowa i niezwykle satysfakcjonująca, kiedy rozwiązujemy jej tajemnice” - napisał Ryan McCaffrey z IGN.
Tunic zdaje się budzić jednoznaczne skojarzenia ze starszymi odsłonami serii The Legend of Zelda. Dużo czasu spędzamy na eksploracji i rozwiązywaniu zagadek środowiskowych, ale walka też jest istotna.
Jedynym minusem, który pojawia się w niektórych recenzjach, jest wysoki poziom trudności nawigacji i odnajdywania drogi w świecie pełnym przeszkód, skrótów i dziwnych mechanizmów do rozgryzienia.
Wybrane oceny i recenzje:
- Eurogamer - Złota rekomendacja (Essential)
- Game Informer - 9,8/10
- IGN - 9/10
- Gamespot - 9/10
- Destructoid - 9/10
- The Independent - 9/10
- VG24/7 - 5/5
- Windows Central - 4,5/5
- Digital Trends - 2/5
Tunic zostało zapowiedziane w 2016 roku. To głównie dzieło jednego dewelopera - tytuł stworzył Andrew Shouldice.