Niezależne Reus trafi na Xbox One i PlayStation 4
Zabawa w boga.
Przedstawiciele firmy Soedesco ujawnili, że wydana w 2013 roku, niezależna strategia Reus zostanie przeniesiona na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One.
Nie podano dokładnej daty premiery, ale na wspomnianych platformach Microsoftu i Sony tytuł powinien ukazać się jeszcze jesienią tego roku.
Za powstanie projektu odpowiadają deweloperzy ze studia Abbey Games. Produkcja jest reprezentantem gatunku „god game”, którego przedstawicielami są między innymi Popolous oraz Black & White.
W grze sprawujemy pieczę nad globem, który na początku jest jałową i niezamieszkaną skałą. Z pomocą czterech gigantów modyfikujemy teren, tworząc akweny wodne, rośliny i zwierzęta.
Gdy planeta będzie nadawała się do życia, pojawią się pierwsi osadnicy. Nie mamy jednak bezpośredniego wpływu na ich poczynania, możemy tylko zadbać o odpowiednie środowisko - oczywiście z pomocą olbrzymów.
Każdy gigant reprezentuje jeden z czterech rodzajów ekosystemów - wodę, pustynię, lasy oraz bagna.
Warto zaznaczyć, że w przeciwieństwie do innych tego typu produkcji, w których wydarzenia obserwujemy w rzucie izometrycznym, w Reus akcję przedstawiono w dwóch wymiarach.