Niezależne Towerfall sprzedało się najlepiej na konsoli PlayStation 4
Około 7 tys. kopii na Ouya.
Matt Thorson - twórca Towerfall - ujawnił w rozmowie z Eurogamerem, że jego produkcja sprzedała się na PlayStation 4 lepiej niż wersja PC na Steamie.
- Wyniki na PS4 są lepsze, ale PC też radzi sobie dobrze - przyznał deweloper. - Na pewno jest wystarczająco dobrze, bym mógł się utrzymać przez dłuższy czas, co jest zachęcające.
Thorson dodał, że tytuł wypracował 500 tysięcy dolarów przychodów na wszystkich platformach sprzętowych. Powodem większego zainteresowania na konsoli Sony jest zapewne fakt, że PS4 znajduje się najczęściej w salonie, podłączone do telewizora - uważa twórca. Tymczasem brak opcji sieciowych ogranicza zastosowania na PC.
- Wydaje mi się, że to raczej produkcja konsolowa - wyjaśnił. - Prościej jest chwycić w ręce kontroler podczas spotkania w salonie. Myślę, że na konsolach nadal gra się ze znajomymi na kanapie, czego nie ma już na PC.
- Nie bez znaczenia jest także wsparcie od Sony, które dobrze wypromowało tytuł.
Zapytany o wersję Ouya, Thorson zdradził, że na konsoli napędzanej Androidem sprzedał około 7 tysięcy egzemplarzy. Przez niemal rok gra była dostępna wyłącznie na tym sprzęcie.
- Pozycja najlepszej produkcji na Ouya nie ma dużego znaczenia, ale to miłe. Gra nadal się tam sprzedaje.
„Matt Thorson stworzył prostą grę w stylu retro, przy której aż cztery osoby przed telewizorem mogą przeżywać dziesiątki emocji - od radosnych okrzyków, po paniczne jęki, a nawet wybuchy złości i chęć rzucenia kontrolerem o podłogę” - napisał w recenzji Łukasz.
Sednem TowerFall Ascension jest lokalny tryb dla wielu zawodników. Czterech graczy przed jednym ekranem toczy bój przeciwko sobie na licznych arenach. Możemy ustawić nie tylko dostępne ulepszenia, pojawiające się losowo, ale też wybieramy dodatkowe elementy poziomu - jak choćby występowanie specjalnych przełączników, spowalniających na chwilę całą rozgrywkę.