Nintendo może „uwolnić” swoje marki. Firma rozważa szerszą współpracę z zewnętrznymi studiami
Switch 2 z bogatszą biblioteką gier ekskluzywnych?
Według nieoficjalnych doniesień Nintendo szykuje się do premiery swojej nowej platformy nie tylko pod względem sprzętu, ale także nawiązując współprace biznesowe z zewnętrznymi studiami. Japoński producent ponoć aktywnie poszukuje partnerów, którzy byliby chętni do stworzenia gier opartych o najważniejsze marki wydawcy.
Jak wynika z artykułu dziennikarza Christophera Dringa, opublikowanego na łamach portalu Games Industry, Nintendo ma być szczególnie zainteresowane wejściem we współpracę z deweloperami gier indie. „Z moich informacji wynika, że Nintendo aktywnie spotyka się z niezależnymi twórcami, aby znaleźć nowych partnerów” - czytamy w tekście. „Część z tych rozmów dotyczy wydawania gier niezależnych, czym Nintendo się czasem zajmuje, ale także poszukują studiów, które mogłyby pracować nad niektórymi z ich marek”.
„Nintendo regularnie pracuje z zewnętrznymi twórcami, takimi jak Bandai Namco, Team Ninja, Platinum Games, MercurySteam, WayFoward czy Grezzo. Firma chce jednak poszerzyć swoje grono stałych współpracowników i słyszałem o co najmniej trzech studiach, z którymi rozmowy o stworzeniu gier w oparciu o marki Nintendo są na zaawansowanym poziomie” - tłumaczy Dring.
Uwagę zwraca fakt, że Nintendo poszukuje partnerów właśnie teraz, kiedy potencjalny następca Nintendo Switch jest już za rogiem i premiery oczekuje się jeszcze w tym roku. Być może Nintendo chce postawić w następnej generacji konsol na większą liczbę tytułów ekskluzywnych albo też zmniejszyć odstępy czasowe pomiędzy premierami kolejnych gier na wyłączność.
Przypomnijmy, że według branżowych ekspertów, Nintendo w nadchodzącym sprzęcie nie porzuci hybrydowej natury systemu, zatem sprzęt - podobnie do aktualnie dostępnego urządzenia - nie będzie demonem wydajności na tle produktów konkurencji. Przecieki mówią o głębszej współpracy z Nvidią i wykorzystaniem technologii DLSS do poprawy płynności działania gier oraz rozdzielczości ich wyświetlania.