Nintendo naprawi „dryfujące” kontrolery także po gwarancji
„Do odwołania”.
Dryfujące analogi, bolączka większości współczesnych kontrolerów do gier, to problem dotyczący także Joy-Conów z Nintendo Switch. Japońska korporacja zobowiązała się do naprawiania usterki także po gwaranacji.
Oferta dotyczy Wielkiej Brytanii, Szwajcarii oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a więc Unii Europejskiej wraz z Islandią, Norwegią i Liechtensteinem. Komunikat o takiej treści dostrzegł serwis Nintendo Life, podczas lektury oficjalnej strony pomocy technicznej.
„Nintendo jest dumne z tworzenia trwałych produktów wysokiej jakości i stale wprowadza do nich ulepszenia” - czytamy w tekście. „W związku z tym i aż do odwołania, Nintendo zapewnia konsumentów, że naprawy odnoszące się do drążków sterujących będą przeprowadzane bez opłat przez oficjalne centra naprawcze Nintendo”.
„Dotyczy to nawet sytuacji, gdy syndrom dryfowania jest spowodowany zużyciem i nawet jeśli wygasła 24-miesięczna gwarancja producenta” - dodano. Dalej firma dodaje, że może odmówić, jeśli kłopoty wywołały zewnętrzne akcesoria lub też jeśli okaże się, że samodzielnie otwieraliśmy Joy-Cony lub wynajmowaliśmy urządzenia.
Problemy są dobrze udokumentowane co najmniej od 2017 roku i sytuacji nie zmieniły późniejsze rewizje sprzętu. „Dryfowanie” analogów to sytuacja, w której drążki wykrywają wychylenie nawet w pozycji neutralnej. Cierpi nie tylko sprzęt Nintendo, ale także pady DualSense, DualShock 4 oraz kontrolery Xbox One, a nawet Xbox One Elite.
Jak zbadano w przypadku PlayStation 5, winowajcą mogą być też zanieczyszczenia, które tworzą się w miarę użytkowania padów. Chodzi o plastikowy „kurz”, powstały w wyniku ocierania się o siebie różnych mechanizmów. Naprawa jest stosunkowo prosta, ale wymaga rozebrania urządzenia i zakupu części wymiennych.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.