No Man's Sky - gracze mogą wyhodować własny, żyjący statek kosmiczny
Dzięki nowej aktualizacji.
Studio Hello Games opublikowało kolejną - oznaczoną numerem 2.3 - aktualizację No Man's Sky. Najważniejszą nowością są żyjące statki kosmiczne, które należy sobie wyhodować.
Biologiczne okręty są generowane proceduralnie. Wraz ze wspomnianym rodzajem maszyn pojawiła się specjalna gałąź technologii z organicznymi częściami, które pozwalają dostosować jednostkę do własnych preferencji.
Każdy statek gracze muszą jednak sobie wyhodować. Realizując serię misji wejdą w posiadanie jaja, z którego po wykluciu w inkubatorze wydostanie się żyjący środek transportu. Oczywiście w toku zabawy użytkownicy zdobędą też następne jaja.
Aktualizacja urozmaica również eksplorację kosmosu. W trakcie podroży między planetami natkniemy się na tajemnicze obiekty i „dziwne formy życia” - twórcy podkreślają, że spotkania z nimi są niebezpieczne, ale mogą zaowocować cennymi nagrodami.
Kolejną nowością są międzygwiezdne postacie niezależne, które skontaktują się z graczem za pomocą komunikatora. Większość NPC-ów to handlarze z określonymi przedmiotami, choć autorzy sugerują, że niektórzy zlecą dodatkowe misje.
Zobacz: No Man's Sky - poradnik i najlepsze wskazówki
Zaimplementowano też funkcje ułatwiające rozgrywkę. Dodano na przykład przycisk, umożliwiający natychmiastowe dzielenie przedmiotów w ekwipunku, a także opcję grupowego startowania w nadświetlną w trybie sieciowym. Do tego usunięto błędy i usterki.
W No Man's Sky gracze eksplorują kosmos i odwiedzają generowane proceduralnie planety. Gra na początku wzbudzała kontrowersje ze względu na brak wielu obiecywanych przed premierą funkcji, ale szeregiem aktualizacji rozbudowano i zmodyfikowano projekt.
Źródło: No Man's Sky