Skip to main content

No Man's Sky - hipernapęd, antymateria i nowy układ gwiezdny

Jak zdobyć plany hipernapędu i stworzyć paliwo.

Sednem No Man's Sky jest eksploracja. Czeka na nas wiele planet i układów gwiezdnych. Żeby poruszać się między układami, musimy jednak skonstruować hipernapęd - bez niego możemy tylko latać w obrębie jednego układu.

Choć gra nie ma wyraźnego podziału na misje, wyznacza nam ogólne cele, które pomagają w dotarciu do centrum galaktyki. Cele te wyświetlają się czasem w prawym dolnym rogu ekranu. Pierwszym jest naprawa statku, a drugi dotyczy hipernapędu.

Uwaga: jeżeli zamówiłeś grę przed premierą, w menu opcji możesz odebrać nagrody za zamówienie. Jest to statek kosmiczny, który jest wyposażony w hipernapęd. Oznacza to, że nie będziesz musiał budować tego silnika.

Powrót do spisu treści: No Man's Sky - poradnik i najlepsze wskazówki


Plany hipernapędu

Gdy zreperujesz statek i opuścisz planetę, powinieneś zobaczyć - w rogu ekranu - komunikat mówiący o opuszczeniu układu gwiezdnego. Będą przy nim trzy podpunkty, mówiące o znalezieniu planów i budowie hipernapędu, a także znalezieniu paliwa.

Wciśnij L3, by wykonać skan układu. Dzięki temu powinieneś odkryć źródło sygnału. Będzie oznaczone niebieską ikoną. Skieruj się ku niej. Musisz dolecieć na wskazaną planetę. Pamiętaj o aktywacji silnika pulsacyjnego, by skrócić podróż.

Kiedy dotrzesz do celu, zobaczysz, że ikoną oznaczono nadajnik. Podejdź do niego i użyj. To sprawi, że poznasz lokalizację placówki z nieznaną formą życia. To twój kolejny cel - udaj się tam i porozmawiaj z kosmitą, a otrzymasz plany hipernapędu. Oczywiście po drodze możesz do woli zwiedzać planetę, wydobywać surowce i podziwiać widoki.

Hipernapęd stworzysz używając 200 jednostek Herydu i rezonatora dynamicznego. Minerał znajdziesz na planetach - występuje w formie dużych bloków, głazów. Znalazłeś go już na pierwszej planecie, szukaj podobnych monolitów. Rezonator kupisz na stacji kosmicznej.

Mamy już plan, teraz pozostaje wytworzyć składniki

Antymateria

Po stworzeniu hipernapędu powinieneś zobaczyć (chociaż może nie od razu, czasem trzeba trochę odczekać) komunikat, który poinformuje cię o konieczności odwiedzenia kolejnego miejsca. Znowu będzie to planeta, znowu musisz odwiedzić obcego.

Gdy dotrzesz w oznaczone miejsce, otrzymasz od kosmity jedną antymaterię. To cenny składnik ogniwa warpowego, czyli paliwa hipernapędu. Poza antymaterią musisz jeszcze zebrać 100 jednostek pierwiastka Tam9, a będziesz mógł stworzyć ogniwo.

Gdy paliwo będzie już w ekwipunku, kliknij w hipernapęd i uzupełnij go ogniwem warpowym. Później będziesz mógł tworzyć antymaterię samodzielnie, używając minerałów i składników do nabycia drogą handlu.


Podróż do nowego układu

Gdy hipernapęd jest już zasilony ogniwem warpowym, włącz mapę, jeżeli uważasz, że chcesz opuścić układ gwiezdny. Radzimy jednak pozwiedzać wszystkie planety - to zawsze szansa na zdobycie zasobów.

Jeżeli jesteś gotowy, z poziomu mapy zobacz dostępne trasy do innych układów. Możliwe, że będziesz mógł udać się do dwóch lub trzech, a możliwe, że zobaczysz tylko jedną ścieżkę, do jednego układu. Nie możemy tego przewidzieć.

By rozpocząć podróż, na mapie przesuń gałkę analogową w kierunku układu planetarnego, do którego chcesz dotrzeć. Rozpocznie się animacja podróży. Przed tobą kolejny układ do zwiedzania. Gdy do niego dolecisz, pojawi się kolejny ogólny cel - pozyskanie receptury antymaterii i konstrukcja ogniwa warpowego. Wszystko to, by lecieć do kolejnych układów.

Odwiedź stację kosmiczną, spróbuj zakupić u handlarza składniki ogniwa, na które cię stać. Wracaj do statku. Gdy zaczniesz odlatywać ze stacji, na ekranie wyświetli się pozycja placówki na jednej z planet (zielona ikona). Poleć tam. Będziesz musiał prawdopodobnie zniszczyć drzwi, by dostać się do środka, co zmusi cię też do walki z dronami. Po zdobyciu przepisu na antymaterię, musisz ją stworzyć z wymienionych składników. Później leć do kolejnego układu gwiezdnego.

Zobacz także