No Man's Sky - jak zmienić widok i przełączyć kamerę na FPP
Widok z oczu bohatera.
Jedną z największych nowości w aktualizacji Next do No Man's Sky jest możliwość przełączenia widoku. Tak naprawdę, kiedy tylko uruchamiamy grę, automatycznie ustawiona jest kamera TPP.
Widzimy więc bohatera zza pleców. Kiedy wsiądziemy do naszego statku, mamy już widok z oczu i obserwujemy kokpit od wewnątrz. Nie znaczy to jednak, że nie ma innych opcji - nie usunięto przecież kamery z oryginalnej wersji.
Przełączenie się między różnymi ujęciami jest bardzo proste, ale gra w ogóle nam tego nie tłumaczy. Możemy więc spędzić parę minut dokładnie przeglądając wszelkie opcje i wciskając przyciski na ślepo.
Tutaj wyjaśniamy błyskawicznie, jak zmienić kamerę na FPP, czy też w przypadku statku, na TPP.
Zmiana widoku w No Man's Sky
Wbrew przyzwyczajeniom z innych gier, zmiana kamery w No Man's Sky to nie kwestia wciśnięcia jednego klawisza czy przycisku. Na nic też nie zda się uruchamianie menu opcji sterowania czy gry.
Żeby zmienić widok, należy wcisnąć Z lub d-pad w górę. Uruchomimy wtedy małe menu. Trzeba w nim przejść na koniec w lewo, na ikonę trybiku, którą oznaczono systemy użytkowe. Po przejściu dalej mamy wybór przełączenia widoku kamery.
Identycznie przełączamy widok w statku. Możemy więc obserwować nasz pojazd od tyłu, choć wrażenia są nieco lepsze przy kamerze z kokpitu.
Zmiana ustawień to oczywiście kwestia preferencji każdego z osobna, ale zauważyliśmy, że model animacji poruszania się postaci jest jeszcze lekko niedopracowany, dlatego przyjemniej gra się przy kamerze FPP.
- Wróć do spisu treści: No Man's Sky - poradnik i najlepsze wskazówki
- Zobacz też: No Man's Sky - jak zapisać grę
Również walka, choć nie uczestniczymy w niej często, a także przyglądanie się elementom otoczenia są wygodniejsze, gdy patrzymy z oczu postaci. Być może deweloperzy wprowadzą w przyszłości jeden, dedykowany przycisk do zmiany kamery - na razie nie jest dostępny.