No Man's Sky prawie jak Pokemony - dodano opcję oswajania kosmicznych zwierząt
W nowej aktualizacji.
- No Man's Sky otrzymało system oswajania i hodowania zwierząt
- Stworzenia można trenować, by pomagały graczom w rozgrywce
Studio Hello Games opublikowało kolejną dużą aktualizację No Man's Sky. Najważniejszą nowością jest system oswajania i hodowania kosmicznych zwierząt, przypominający nieco rozwiązania z cyklu o Pokemonach.
Mechanika pozwala adoptować napotykane i generowane proceduralnie kreatury, które następnie mogą towarzyszyć graczom w dalszej podróży. Istnieje opcja karmienia i zabawiania się z istotami, a te zareagują inaczej w zależności od gatunku i ojczystego ekosystemu.
Twórcy przygotowali też funkcję wytrenowania stworzeń, by na przykład wydobywały cenne surowce, wyszukiwały pułapki, wykopywały skarby, oświetlały ciemne obszary i atakowały wrogo nastawione bestie. Niektóre służą jako wierzchowce.
Oswojone zwierzęta znoszą również jaja, z których wykluje się potomstwo, a gracz może zmodyfikować genomy jaja, by uzyskać zupełnie nowy rodzaj istoty i ewentualnie sprzedać innym uczestnikom zabawy.
Tak jak w serii Pokemon, gracz może posiadać maksymalnie sześć stworzeń, ale jest możliwość wykupienia dodatkowych miejsc. Gra pozwala przyzwać do siebie kreatury w dowolnym momencie, a także zmienić imiona podopiecznym i wyposażyć ich w różne akcesoria.
Lista zmian i nowości obejmuje też skrócenie czasów ładowania na PS4 oraz naprawę rozmaitych błędów i usterek, w tym związanych z interfejsem użytkownika oraz z bezpośrednią rozgrywką.