Skip to main content

No Man's Sky zmierza na PS5 i Xbox Series X/S - z ulepszoną grafiką i wydajnością

Darmowy upgrade i aktualizacja na PC.

  • No Man's Sky na PS5 i Xbox Series X umożliwi zabawę w 4K i 60 FPS
  • W planach ulepszona grafika i opcja rozgrywki dla maksymalnie 32 graczy w multiplayerze

Studio Hello Games poinformowało, że No Man's Sky otrzyma wersję dedykowaną PS5 i Xbox Series X/S. Daty premiery nie ujawniono, choć zapewniono, że wydanie ukaże się w „najbliższych tygodniach”.

W planach darmowy upgrade dla posiadaczy edycji na platformy obecnej generacji oraz możliwość przeniesienia zapisów ze starszych konsol. Ponadto twórcy przygotowują aktualizację, która wprowadzi opracowywane nowości na PC.

Na PlayStation 5 i Xbox Series X gra zadziała w rozdzielczości 4K i 60 FPS, a na Xbox Series S pojawi się opcja uruchomienia tytułu w jednym z dwóch trybów - pierwszy pozwoli na zabawę w 30 klatkach na sekundę, a drugi w 60 FPS.

Zobacz na YouTube

Twórcy obiecują udoskonaloną grafikę z ulepszonymi cieniami i oświetleniem oraz zwiększonym zasięgiem rysowania obiektów i efektami wolumetrycznymi. Wersja na nowe konsole zaoferuje również bogatsze w szczegóły planety i funkcję konstruowania obszerniejszych budynków.

Do tego zwiększenie maksymalnej liczby użytkowników w rozgrywce wieloosobowej do 32 i znacznie skrócone czasy ładowania (nawet dziesięciokrotnie). Zapewniono też, że nie zabraknie crossplayu, czyli opcji zabawy międzyplatformowej.

Na blogu PlayStation ujawniono zaś elementy, które pojawią się tylko na PS5. Na konsoli Sony gra wykorzysta dźwięk 3D Tempest oraz system haptyczny kontrolera DualSense. Produkcja zostanie także zintegrowana z funkcją Activities, która umożliwi śledzenie postępów w przygodzie. Nie zniknie tryb zabawy za pomocą PSVR - w ramach wstecznej kompatybilności.

Zobacz także