Skip to main content

Notatki z Outriders #2 - struktura świata, znaczenie fabuły i klasa Piromanty

Najważniejsze informacje z pokazu.

Za nami drugi oficjalny pokaz Outriders, ciekawie zapowiadającej się strzelanki RPG autorstwa polskiego studia People Can Fly. Tym razem twórcy opowiedzieli o strukturze świata i historii, a także przybliżyli klasę Piromanty.

Fanów fabuły i filmowej akcji zapewne zaciekawi, że deweloperzy przygotowali półtorej godziny cut-scenek dla głównej osi opowieści, a także dwie godziny przerywników związanych z zadaniami pobocznymi i dodatkowymi aktywnościami.

Zobacz na YouTube

Twórcy zapewniają, że fabuła odgrywa w Outriders kluczową rolę, a nawet zadania poboczne będą okazją do odkrycia tajemnic planety Enoch oraz jej kolonistów.

Jeśli chodzi o strukturę świata, mapa w Outriders nie jest całkowicie otwarta. Przygodę podzielono na mniejsze obszary, składające się z bezpiecznej, zaludnionej lokacji, a także większej części, do której wychodzimy, by walczyć, wykonywać misje i ją eksplorować.

Historia poprowadzi graczy najkrótszą drogą do celu po drugiej stronie aktualnej mapy, ale eksplorując odnogi i poboczne ścieżki, mamy szansę wziąć udział w zadaniach dodatkowych, które wzmocnią postać i ujawnią więcej informacji o uniwersum. Nagrody za poboczne aktywności są skalowane do poziomu, więc doświadczony bohater może wrócić do misji z początku gry.

Twórcy zaprezentują ciekawe warianty różnych broni na kolejnych pokazach

Wspomniane wcześniej zaludnione osady to tzw. Huby - miejsca z bazarami, sklepami, a nawet barami, w których poznamy najnowsze plotki czy rozpoczniemy questy. Tutaj bohaterowie nie potrzebują broni, jako że są całkowicie bezpieczni. Mogą spokojnie eksplorować, sprzedając i kupując przedmioty czy przyglądając się mieszkańcom.

W trakcie pokazu mieliśmy też okazję zapoznać się ze szczegółową analizą klasy Piromanty. Włada on wulkaniczną energią i na życzenie przywołuje wybuchy ognia. Doskonale sprawdzi się na średnim dystansie, eliminując duże grupy wrogów jednocześnie. Dysponuje licznymi atakami obszarowymi, więc kluczowe jest też ustawienie na polu walki.

Gdy zrobi się niebezpiecznie, warto podgrzać atmosferę. Dosłownie

Sprytni gracze będą tak łączyć ataki specjalne Piromanty, że mocno zwiększą zadawane obrażenia lub moc leczącą.

Finalnie, People Can Fly poinformowało też, że za ścieżkę dźwiękową Outriders odpowiada Inon Zur. Komponował on muzykę między innymi do serii Fallout, Dragon Age i Syberia, a także Baldur's Gate 2: Tron Bhaala oraz Icewind Dale 2.

Outriders trafi pod koniec roku na PC, PS4, Xbox One, Series X oraz PS5.


Zobacz także