Nowa edycja Metro Exodus wymaga karty z ray tracingiem
Wstępna analiza od Digital Foundry.
- Rozszerzona edycja Metro Exodus ukaże się 6 maja na PC
- Posiadacze oryginału otrzymają nową wersję za darmo
- Odświeżone wydanie udoskonala ray tracing
Deep Silver poinformowało, że rozszerzona edycja Metro Exodus zadebiutuje 6 maja na PC, przy czym do działania będzie wymagała karty z ray tracingiem. Jeszcze w tym roku trafi na konsole PS5 i Xbox Series X/S.
Posiadacze bazowej gry otrzymają nową wersję bez dodatkowych opłat, ale na komputerach osobistych odświeżone wydanie będzie dostępne w formie osobnej aplikacji. Twórcy podkreślają jednocześnie, że zadziałają zapisy rozgrywki z podstawowej produkcji.
Rozszerzona edycja znacząco udoskonala ray tracing, czyli technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, wprowadzając między innymi zaawansowany system odbić. W planach też obsługa poprawiającego wydajność rozwiązania DLSS w wersji 2.0.
Co ważne, nowe wydanie gry pozwali tylko na rozgrywkę z aktywnymi wspomnianymi mechanizmami graficznymi, więc do zabawy wymagany jest komputer wyposażony w kartę z serii Geforce RTX lub AMD RX.
Nasi koledzy z Digital Foundry przygotowali wstępną analizę rozszerzonego Metro Exodus. Według dziennikarzy, produkcja w obecnej formie „jest po prostu przepiękna”. Wprowadzone przez deweloperów nowe techniki związane z ray tracingiem owocują ładniejszym obrazem.
Tytuł działa podobnie, jak w oryginalnej wersji. Redakcja zwraca jednak uwagę, że karta graficzna radzi sobie lepiej niż w pierwowzorze, aczkolwiek procesor miewa pewne problemy, co przekłada się na spadki wydajności.