Nowa gra byłego producenta GTA to metaverse w stylu Roblox
Everywhere oraz MindsEye.
Leslie Benzies - były producent serii GTA - ujawnił pierwsze konkrety na temat gry Everywhere, którą tworzy w studiu Build a Rocket Boy po odejściu z Rockstara w 2016 roku. Wygląda na to, że powstaje platforma w stylu Roblox, choć - jak się wydaje - dla nieco bardziej zaawansowanych produkcji.
Świadczy o tym choćby projekt MindsEye, który służy najwyraźniej za najważniejszą reklamę projektu, rzucając wyzwanie samemu Grand Theft Auto. Za pomysł odpowiada sam Benzies, oferując akcję w otwartym świecie, a także „wartkie tempo, AAA i napędzany fabułą tytuł w świecie futurystycznych korporacji, teorii spiskowych i złowrogich technologii”.
MindsEye będzie dostępne wyłącznie wewnątrz Everywhere, a nie jako samodzielna premiera. Sama platforma powinna trafić w ręce graczy jeszcze w tym roku, pozwalając publikować własne projekty. Podobne podejście jest obecnie coraz popularniejsze, rozwijane nie tylko przez Roblox, ale i przez Fortnite.
Everywhere także będzie grą samą w sobie, z centralnym hubem o nazwie Utropia i szeregiem „biomów” zlokalizowanych dookoła. Gracze odwiedzą przeróżne „dzielnice”, zapewniające inne opcje rozgrywki i tworzenia treści. Dla przykładu, Dzielnica Walki obfitować będzie w strzelanki, podczas gdy Dzielnica Wyścigów - w zmagania dla miłośników pojazdów i prędkości
Nazw własnych nigdy za wiele, więc zestaw narzędzi do tworzenia własnych projektów nazwano ARC-adia. Po wkroczeniu do jednej z dzielnic gracze będą mogli nie tylko włączyć gotowe projekty, ale także przygotować własne, dzieląc się nimi w sieci. Inną opcją będzie tworzenie mniejszych wycinków i pojedynczych obiektów - zwanych „znaczkami” (stamps) - które wrzucimy następnie do wbudowanego sklepiku, dla innych zainteresowanych.
Ważną informacją dla części graczy będzie zapewne fakt, że serwis VGC zdołał już potwierdzić, iż Everywhere nie będzie obejmować żadnych elementów związanych z NFT czy kryptowalutami.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.