Nowa gra Microsoftu w Game Pass co kwartał - planuje korporacja
Mowa o tytułach first-party.
- Microsoft chce co kwartał wydawać nowy tytuł first-party
- W wysiłkach pomogą nowe zespoły deweloperskie
- Wszystko to dla dobra usługi Game Pass
Liczne przejęcia zespołów deweloperskich z całego świata mają sprawić, że Microsoft będzie zdolny co kwartał publikować nowy tytuł first-party w usłudze Xbox Game Pass - zapewniła korporacja.
- Jeśli mowa o ogólnej ofercie, chcemy dotrzeć do punktu, w którym będziemy wydawać nowy tytuł co kwartał - wyjaśnił Matt Booty, szef Xbox Game Studios, w specjalnym materiale wideo.
- Zdajemy sobie sprawę, że prosperująca usługa rozrywkowa potrzebuje stałego napływu ekscytujących nowości. Dlatego też nasze portfolio będzie rosło wraz z samą usługą - dodał.
Xbox Game Pass liczy już 18 milionów subskrybentów - oraz ponad sto stale zmienianych tytułów. Microsoft już wcześniej zapewniał, że wszystkie gry first-party zamierza w dniu premiery dodawać do abonamentu, a coraz częściej podpisuje podobne umowy z zewnętrznymi wydawcami, jak było w przypadku Outriders od Square Enix czy nawet MLB The Show 21 od Sony.
Aby jednak zrealizować wizję nowej premiery co kwartał, potrzebne są wewnętrzne oddziały. Dlatego też w ostatnich latach liczba zespołów Xbox Game Studios wzrosła z pięciu do 23, uwzględniając przejęcie Bethesdy za 7,5 miliarda dolarów.
„RPG, strzelanki, strategie, przygodówki i nie tylko powstają od podstaw w naszych studiach, by wygenerować stały napływ treści na wyłączność dla graczy” - zapewnia korporacja.
Xbox Game Studios obejmuje obecnie:
- 343 Industries (Halo)
- World's Edge (Age of Empires)
- The Coalition (Gears of War)
- Compulsion Games (We Happy Few)
- Double Fine (Psychonauts)
- The Initiative (Perfect Dark)
- inXile Entertainment (Wasteland 3)
- Mojang Studios (Minecraft)
- Ninja Theory (Hellblade)
- Obsidian Entertainment (The Outer Worlds, Grounded, Avowed)
- Playground Games (Forza Horizon, Fable)
- Rare (Sea of Thieves, Everwild)
- Turn 10 (Forza Motorsport)
- Undead Labs (State of Decay)
- Xbox Game Studios Publishing (zewnętrzne wsparcie wydawnicze)
Tymczasem sama Bethesda Softworks kontroluje:
- Bethesda Game Studios (Fallout, The Elder Scrolls, Starfield)
- id Software (Doom, Quake, Rage)
- ZeniMax Online (The Elder Scrolls Online)
- Arkane Studios (Prey, Dishonored, Deathloop)
- MachineGames (Wolfenstein, Untitled Indiana Jones game)
- Tango Gameworks (The Evil Within, Ghostwire: Tokyo)
- Alpha Dog Games (Mighty Doom)
- Roundhouse Studios (dawniej Human Head Studios)