Nowa gra-platforma byłego producenta GTA dostała trailer. Prawie jak Roblox
Wkrótce testy.
Studio Build A Rocket Boy opublikowało nowy trailer gry-platformy Everywhere, w związku ze zbliżającymi się testami.
Firmę prowadzi Leslie Benzies, w przeszłości producent wielu odsłon Grand Theft Auto, a także Manhunt, Red Dead Redemption, Max Payne 3 i tak dalej. Za sprawą nowego projektu doświadczony deweloper realizuje wizję przyszłości gier, w której na rynku dominują wielkie metaverse, które umożliwiają nie tylko zabawę, ale i tworzenie - jak Fortnite i Roblox.
Do tego grona dołączy właśnie Everywhere. Na oficjalnej stronie można już rejestrować konta, nie tylko w celu „zaklepania” nazwy użytkownika, ale także ze względu na szanse na otrzymanie zaproszenia do zamkniętych testów wersji alpha. Te powinny rozpocząć się „wkrótce”, choć nie podano konkretnych dat.
Podczas ogłoszenia na imprezie Gamescom Opening Night Live w sierpniu ubiegłego roku wspominano o premierze jeszcze w tym roku, co wydaje się jednak mało prawdopodobno, jeśli tytuł znajduje się dopiero w fazie alpha.
W marcu ujawniono pierwszą porcję szczegółów na temat planów deweloperów. Porównanie do Roblox pasuje chyba najlepiej, lecz celem jest tworzenie bardziej rozbudowanych gier. Świadczy o tym projekt MindsEye, który służy za reklamę projektu, rzucając wyzwanie samemu Grand Theft Auto. Za pomysł odpowiada Benzies, oferując akcję w otwartym świecie, a także „wartkie tempo, AAA i napędzany fabułą tytuł w świecie futurystycznych korporacji”.
Everywhere także będzie grą samą w sobie, z centralnym hubem o nazwie Utropia i szeregiem „biomów” zlokalizowanych dookoła. Gracze odwiedzą przeróżne „dzielnice”, zapewniające inne opcje rozgrywki i tworzenia treści. Dla przykładu, Dzielnica Walki obfitować będzie w strzelanki, podczas gdy Dzielnica Wyścigów - w zmagania dla miłośników pojazdów i prędkości.
Do tego zestaw narzędzi do tworzenia własnych projektów, pod nazwą ARC-adia. Po wkroczeniu do jednej z dzielnic gracze będą mogli nie tylko włączyć gotowe projekty, ale także przygotować własne, dzieląc się nimi w sieci. Będzie też można sprzedawać mniejsze wycinki gier czy pojedyncze obiekty.