Nową grę Star Wars od EA tworzą projektanci Prototype i Sleeping Dogs
Studio korzysta z trzech terabajtów danych od Visceral Games.
Ubiegłego października Electronic Arts zamknęło studio Visceral Games, które pracowało nad nową grą w uniwersum Star Wars. Projekt przekazano EA Vancouver, które miało skupić się na stworzeniu otwartego świata. GameInformer ujawnia, że w skład zespołu wchodzą projektanci Prototype i Sleeping Dogs.
Dziennikarze portalu uzyskali informacje w rozmowie z Jade Raymond z Motive Studios, które współpracuje przy tworzeniu gry. Główna menedżerka studia przekonuje, że EA Vancouver składa się z byłych pracowników Visceral, w tym deweloperów odpowiedzialnych za serie SSX, Skate i Need for Speed.
To również nowe osoby mające doświadczenie w projektowaniu otwartych światów, czyli twórcy wspomnianych wcześniej Prototype i Sleeping Dogs. Raymond wspomina ponadto o deweloperach, którzy zajmowali się innym sandboxem - „nową marką”.
Mimo słów Amy Hennig, która niedawno opuściła Electronic Arts i nie zajmuje się już grą Star Wars, Jade Raymond twierdzi, że EA Vancouver czerpie pełnymi garściami z projektu Visceral Games.
- Mamy trzy terabajty danych pochodzących z poprzedniej wersji. To naprawdę kawał świetnej roboty - przekonuje menedżerka. - Od początku w zamyśle mieliśmy zachowanie najlepszych elementów. A jest tam masa assetów i naprawdę świetnych postaci. Naszym celem jest użycie wszystkiego - dodaje.
Przywołana wcześniej Amy Hennig wspomniała niedawno w wywiadzie, że gra Star Wars od EA Vancouver jest „czymś zupełnie innym” od projektu Visceral. - Każdemu w zespole podobała się nasza gra i chciałabym ją kiedyś „wskrzesić”, ale to skomplikowane - tłumaczyła.