Skip to main content

Nowa łatka Fallout 4 wprowadza płatne modyfikacje

W ramach klubu twórczości.

Bethesda opublikowała na PC wersję beta kolejnej aktualizacji gry Fallout 4. Najważniejszym elementem wprowadzanym przez łatkę 1.10 jest tak zwany klub twórczości - ujawniona na E3 usługa oferująca płatne modyfikacje do produkcji.

Finalna edycja patcha powinna pojawić się jutro, nie tylko na komputerach osobistych, ale także konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Sprzedawany w klubie twórczości kombinezon inspirowany grą Prey

W przyszłym miesiącu usługa trafi też do odświeżonej wersji The Elder Scrolls 5: Skyrim. Dokładnego terminu startu nie podano.

W ramach klubu twórczości sprzedawane są modyfikacje opracowane przez Bethesdę oraz „zewnętrznych partnerów”, wśród których są również fani. Każdy projekt przechodzi pełen cykl produkcyjny, jest szlifowany, testowany i sprawdzany pod kątem kompatybilności z podstawą wersją gry, dodatkami i osiągnięciami.

Do nabywania poszczególnych treści służą kupowane za prawdziwe pieniądze kredyty. Na PC i Xbox One posiadane zasoby wirtualnej waluty można wykorzystywać zarówno w Fallout 4, jak i Skyrimie, zaś na PS4 są ograniczone do danego tytułu. Na początek każdy gracz otrzymał 100 kredytów.

Modyfikacje ze sklepu wprowadzą do gry kolejne przedmioty, postacie, światy, zdolności i mechanizmy rozgrywki. Pierwsza porcja obejmuje między innymi pancerz wspomagany, zwiększający udźwig plecak wojskowy, skafander inspirowany Preyem, karabin Gaussa oraz zbroja w kształcie konia.

Zobacz na YouTube

W klubie twórczości własne dzieła mogą sprzedawać również fani. Zainteresowani muszą najpierw wypełnić specjalny formularz, a wynagrodzenie otrzymają dopiero, gdy mod zostanie zaakceptowany. Ponadto przy dalszym rozwoju projektu pomoże Bethesda.

Jednocześnie autorzy - odpowiadając na ewentualną krytykę ze strony graczy - uspokoili, że mimo uruchomienia usługi dotychczasowe modyfikacje „pozostaną bezpłatnym i otwartym systemem”.

„Zastanawialiśmy się nad wprowadzeniem „płatnych modów”, ale wygląda na to, że problemy są większe od potencjalnych zysków. W przeszłości mieliśmy z tym wiele kłopotów” - napisano w FAQ opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej klubu twórczości

„Nasi fani wciąż jednak oczekują oficjalnej zawartości najwyższej jakości do naszych gier i choć mamy możliwość tworzenia jej, uważamy że wielu członków naszej społeczności ma wystarczający talent, aby współpracować bezpośrednio z nami i wspólnie tworzyć niesamowite nowe rzeczy” - dodano.

Zobacz także