Skip to main content

Nowa wersja FSR od AMD będzie obsługiwana przez konsole Xbox i karty GeForce

Premiera w drugim kwartale 2022 roku.

Na tegorocznym Game Developers Conference firma AMD zaprezentowała nową wersję FidelityFX Super Resolution - techniki skalowania obrazu. Podkreślono, że rozwiązanie będzie dostępne na konsolach Xbox i kartach GeForce.

Mechanika działa w inny sposób niż rozwijany przez Nvidię system DLSS, ale efekt jest podobny. Opcja przekłada się na znaczny wzrost liczby wyświetlanych klatek na sekundę przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu.

FSR 2.0 na przykładzie Deathloop

Jak zapewniono, FSR 2.0 będzie obsługiwane przez różnorodne urządzenia, nie tylko karty od AMD, ale i konkurencyjne GPU z serii GeForce. Technika pojawi się również na konsolach Xbox - nie jest to jasne, choć zapewne zarówno na starszych, jak i nowszych.

Rozwiązanie zaoferuje trzy tryby jakości: Quality, Balanced i Performance. W planach jest również czwarty - Ultra Performance - ale przeznaczony wyłącznie dla twórców gier, którym zależy „na uzyskaniu jak największego wzrostu wydajności przy zachowaniu jakości reprezentatywnej dla natywnego renderingu”.

Zobacz na YouTube

FSR 2.0 nie korzysta z uczenia maszynowego, dzięki czemu zadziała na większej liczbie platform. Rozwiązanie jest jednak nieco bardziej wymagające, więc gracze mogą potrzebować mocniejszego sprzętu dla skalowania w wyższych rozdzielczościach.

Pierwsze gry używające nowej wersji FidelityFX Super Resolution zadebiutują w drugim kwartale bieżącego roku. Opcja znajdzie zastosowanie między innymi w Forspoken, które ukaże się w październiku.

Zobacz także