Nowe Fable powstaje na silniku Forzy
Pojawią się zmienne pory roku?
Nowe oferta pracy od Microsoftu potwierdza, że gra Fable powstaje na silniku wykorzystywanym w grach z cyklu Forza Motorsport i Forza Horizon. Do tej pory deweloperzy ze studia Playground Games nie ujawnili, z jakiej technologii korzystają.
Ogłoszenie dotyczy co prawda posady w Turn 10 Studios jednak w opisie wyraźnie zaznaczono, że wspomniany silnik napędza nowe Fable.
„Chcesz mieć duży wpływ na trzy wysokobudżetowe tytuły związane z dwoma markami Xboksa? ForzaTech to silnik i narzędzia, które stanowią podstawę Forzy Motorsport i Forzy Horizon. Stale dodajemy nowe funkcje, jak ray tracing, ale wzbogacamy też możliwości silnika, by wspierał nowe RPG w otwartym świecie - Fable”.
O nowym Fable nie wiadomo zbyt wiele. Grę zapowiedziano oficjalnie w lipcu 2020 roku, choć plotki na temat produkcji pojawiały się już 2-3 lata wcześniej.
Tytuł od Playground Games nie ma jeszcze daty premiery. Wiadomo tylko, że zaoferuje otwarty świat. To najprawopodobniej reboot cyklu, a nie kolejny sequel. Gracze spodziewają się, że wykorzystanie silnika ForzaTech pozwoli wprowadzić do gry między innymi zmienny cykl pór roku - jak w Forza Horizon 4.
Za starsze odsłony serii Fable odpowiadało studio Lionhead, którego współzałożycielem był Peter Molyneux. Firma została jednak zamknięta w 2016 roku po problemach z produkcją kooperacyjnego Fable Legends.