Nowe informacje o Gears of War 4 w wersji PC
Większa liczba FPS i inne.
W rozmowie z Digital Foundry dyrektor techniczny w studiu The Coalition - Mike Rayner - ujawnił, że wersja PC strzelanki Gears of War 4 otrzyma kilka dodatkowych opcji i funkcji, niedostępnych na Xbox One.
Przede wszystkim w kampanii fabularnej zniesiona zostanie blokada liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Na konsolach ustawiona będzie na poziomie 30 FPS.
Wersja PC ma obsługiwać też tak zwaną dynamiczna rozdzielczość obrazu. Do tego wyższa rozdzielczość poszczególnych tekstur (nawet do 4K).
Rayner obiecuje również, że gra będzie oferowała wiele zróżnicowanych opcji graficznych, pozwalających dostosować jakość oprawy wizualnej do posiadanego sprzętu.
- Obecnie mamy 28 różnych ustawień i zastanawiamy się, jak dodać kolejne, by ludzie mieli większą kontrolę - tłumaczy deweloper.
- Poza implementacją większej liczby opcji, skupiamy się na tym, by było jasne, jak włączenie danej funkcji wpłynie na kartę graficzną lub procesor. Widoczny będzie więc związek pomiędzy zmianą ustawienia i wydajnością - wyjaśnia.
Twórcy przygotowują też specjalny tryb benchmarku, który pozwoli przetestować wydajność komputera, choć szczegółów na ten temat na razie nie ujawniono.
Deweloperzy zadbają również o sterowanie, które zostanie zoptymalizowane pod kątem myszy i klawiatury. Pojawi się na przykład możliwość zmiany poszczególnych klawiszy.
Gears of War 4 zadebiutuje 11 października na PC oraz konsoli Xbox One.