Skip to main content

Nowe Layers of Fear to coś więcej niż remake czy remaster - zapewniają twórcy

Dwie gry wyobrażone na nowo.

Bloober Team zapewnia, że horrory Layers of Fear 1 oraz 2 - odświeżane pod wspólną nazwą Layers of Fear - oferują tak szeroko zakrojony zakres zmian i nowości, że projekt trudno nazwać je remakiem czy remasterem.

„Zamiast tego, całość można opisać lepiej jako »wyobrażenie na nowo«. Celem zespołu było oddanie hołdu dwóm klasycznym grom, a jednocześnie rozszerzenie ich światów” - napisano w komunikacie na Twitterze, gdzie w ostatnich dniach ujawniono szereg nowości, jakie znajdziemy w produkcji.

Najważniejsze będą zapewne dodatkowe opowieści fabularne: Ostatnia Nuta to rozszerzenie pierwszej części serii, z historią opowiedzianą z perspektywy żony głównego bohatera. „Dodatkowa opowieść może zmienić sposób, w jaki postrzegasz postacie z pierwszej gry oraz ich zachowanie” - czytamy w opisie.

W przypadku „dwójki” mowa o rozdziale przenoszącym akcję poza statek na oceanie. „Zamieszkaj w odizolowanej, upiornej latarni jako nowa bohaterka, czyli pisarka, i odkryj nigdy nieopowiedzianą historię, która połączy wszystkie wątki z serii. Co czeka na ciebie za jej drzwiami?”.

Deweloperzy obiecują także „zupełnie nową mechanikę oraz kilka dodatkowych funkcji”, co obejmuje najwyraźniej między innymi przenoszoną przez bohaterów latarnię, rozświetlającą mroczne wnętrza eksplorowanych lokacji.

Jeśli o oprawie mowa, tutaj szeroko zakrojone zmiany zapewnia przejście na silnik graficzny Unreal Engine 5. Wygląda na to, że „przeobrażone” Layers of Fear będzie jedną z pierwszych pozycji wydanych na tej technologii, z premierą zaplanowaną już na czerwiec obecnego roku.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także